Slovenija 24.11.2010 17:36

Nagrada ob sklepu festivala Fotonočni trenutki fotografu Goranu Bertoku

Ljubljana, 24. novembra - Z odprtjem razstave Fotokartuni Marka Lipuša v galeriji Photon in podelitvijo nagrade za najboljšo samostojno razstavo se je nocoj sklenil letošnji festival avtorske fotografije Fotonični trenutki, podnaslovljen Mesec fotografije 2010. Prejemnik nagrade je Goran Bertok za razstavo Rdeče in črno, ki je bila na ogled v Galeriji Kibela v Mariboru.

Bertok je z nagrajeno razstavo Rdeče in črno, ki je bila na ogled med med 29. oktobrom in 14. novembrom, v obsežni prostorski postavitvi predstavil opus zadnjih šestih let, v katerem se poglobljeno podaja v raziskovanje človeškega telesa in njegove fizične smrti. Celosten ambient Galerije Kibela je poudaril vsebinske in formalne odnose med posameznimi zaključenimi projekti in deli v procesu ter predstavil povsem novo produkcijo Bertokovih umetniških del, je zapisano v obrazložitvi nagrade.

Avtor najboljše samostojne razstave po izboru programskega sveta prireditve je prejel nagrado podjetja Epson in organizacije CCN Kulturvermittlung Steiermark iz Gradca, so sporočili iz galerije Photon.

Goran Bertok se je rodil leta 1963 v Kopru. Leta 1989 je diplomiral iz novinarstva na Fakulteti za družbene vede v Ljubljani. Z usmerjanjem foto objektiva predvsem v območje nasilja nad človeškim telesom mu je uspelo oblikovati in utrditi svojstveno obliko fotografske estetike.

Na sklepni razstavi festivala bo v galeriji Photon razstavljenih okoli 20 Lipuševih fotografij različnih dimenzij. V delih se prepletajo elementi fotografije, fotomontaže in risbe. Dela na prvi pogled delujejo kot barvne risbe z elementi fotografije ali pa obratno, kot barvne fotografije z elementi risbe, je za STA pojasnil vodja galerije Photon in direktor festivala Dejan Sluga.

Kot je ob razstavi zapisal avtor, se fotokartuni nahajajo na presečišču med skeniranim in digitalnim fotomaterialom. Sestavljal in obdeloval je digitalne predloge ter mešal različne fotografske predloge, kot so skeni in digitalne slike različnih kakovosti ter črtne risbe, s čemer je nastala svojevrstna in dinamična estetska oblika. Slogovno so fotokartuni mešanica stripov in karikatur, ki odsevajo trenutno razpoloženje in sodobni duh časa. Neodvisna in samostojna izrazna površina je primerljiva s pop artom, ki se opira na Andyja Warhola in Royja Lichtensteina.

Na umetnika lahko kopiranje digitalne fotografije v analogno obliko učinkuje utrujajoče, kakor da poskuša nova umetniška oblika, kot je digitalna fotografija, posnemati staro, analogno fotografijo. "Moj umetniški odgovor na to vprašanje so fotokartuni," pojasnjuje Lipuš. Skozi svoje delo si prizadeva, da je umetnost uporabna tudi v realnem življenju. Po njegovem mnenju je treba fotografsko umetnost v klasičnem umetniškem smislu predstavljati v galerijah, da sproži umetniški in družbeni diskurz.

Marko Lipuš (1976) je obiskoval Šolo za umetniško fotografijo na Dunaju in pozneje svoje znanje izpopolnil na dunajskem fotografskem kolidžu Grafische Versuchs und Lehranstalt ter Akademiji za fotografijo v Pragi. Njegova avtorska produkcija je usmerjena v delo z analogno kamero in fizično obdelavo negativov - praska jih z iglami, smirkovim papirjem, jih lomi in reže ter na ta način popelje fotografsko tehniko v svet likovnega. Poleg eksperimentalne umetniške fotografije se posveča tudi portretni fotografiji in fotokarikaturi.