Svet 5.2.2011 6:00

Botticellijeva Venera v izjemno visoki resoluciji dostopna na spletu

Los Angeles, 5. februarja - Galerija Uffizi v Firencah, v kateri letno zabeležijo več obiskovalcev kot v katerakoli drugi galeriji ali muzeju v Italiji, je zahvaljujoč spletnemu velikanu Google vrata odprla tudi za virtualne oglede. Je namreč ena od 17 večjih mednarodnih galerij in muzejev, po katerih je virtualni sprehod mogoč preko spletnega portala Art Project.

Art Project uporabniku interneta omogoča, da umetnine "obišče" na podoben način, kot mu Google Earth omogoča, da se sprehaja po cestah nekega mesta, piše italijanska tiskovna agencija Ansa.

V projekt so med drugim vključeni londonska Nacionalna galerija, newyorška MoMa, Van Goghov muzej v Amsterdamu, dvorec Versailles v bližini Pariza, amsterdamski Rijksmuseum in muzej Eremitaž v Sankt Peterburgu.

Obiskovalec spletne strani si lahko izbere virtualni sprehod po galeriji ali muzeju, pri katerem se lahko obrača levo in desno ter si približa detajle, ali pa se odloči za ogledovanje mojstrovin v izjemno visoki resoluciji. Iz galerije Uffizi je Rojstvo Venere Sandra Botticellija mogoče videti v resoluciji 14 milijard pikslov.

"Galerija Uffizi je najstarejši muzej v sodobni Evropi, ki ga je v središču Firenc ustanovila družina Medici, da bi v njem razstavila svojo umetniško zbirko," je pojasnila vodja florentinskih muzejev Cristina Acidini. Dodala je, da bo galerija sedaj zahvaljujoč Googlu virtualno dostopna povsod po svetu.

Obiskovalec bo lahko na virtualnem sprehodu po galeriji občudoval 70 mojstrovin, med njimi dela Cimabueja, Goye, poseben poudarek pa je na Botticellijevi sliki Rojstvo Venere, ki jo bo mogoče videti v izjemno visoki resoluciji. Zanjo so se v galeriji odločil, ker Venera predstavlja najvišji ideal človeške lepote in kulture ter simbolizira razcvet Firenc v obdobju Lorenza Veličastnega, je pojasnila Acidinijeva.

Kot je še dejala, sama verjame, da Botticellijeva slika pravzaprav ne prikazuje rojstva Venere, ampak njen pristanek v Firencah, kamor se je zatekla po padcu Carigrada v turške roke. Ta misel se ji je porodila potem, ko je na fotografski reprodukciji slike opazila nek detajl. "Menim, da je vredno napisati še eno knjigo o Botticelliju," je dejala in dodala, da nas mojstrovine vedno znova učijo in nam razkrivajo vedno nove detajle, tudi strokovnjakom in specialistom.