Svet 16.2.2011 8:00

Apple z novo politiko naročanja na e-revije

New York, 16. februarja - Ameriški proizvajalec računalnikov in prenosnih elektronskih naprav Apple je vzpostavil novo naročniško politiko, ki bo uporabnikom po vsem svetu priljubljenih pametnih mobilnikov iphone in tabličnih računalnikov ipad omogočala, da se bodo prek za te naprave razvitih aplikacij lahko naročali na elektronske izdaje časopisov in revij.

ZDA. Tablični računalnik iPad. Foto: Xinhua/STA Arhiv Xinhua/STA

ZDA.
Tablični računalnik iPad.
Foto: Xinhua/STA
Arhiv Xinhua/STA

Na ta način bodo založniki časopisov, ki se v zadnjih letih soočajo z upadom naklad tiskanih izdaj ter posledično begom oglaševalcev na druge oblike medijev, imeli olajšan dostop do uporabnikov vse bolj priljubljenih mobilnih naprav tega ameriškega proizvajalca ter posledično do novega vira prihodkov, poroča ameriška tiskovna agencija AP.

Vzpostavljen sistem omogoča založnikom, da bodo ponujali naročnine za različno dolga obdobja, od tedna do leta ali kakšnega drugačnega obdobja. Uporabnikom tako ne bo več treba kupovati vsake številke publikacije posebej in prav to naj bi pripomoglo k večji prodaji medijskih vsebin v digitalni obliki.

Vendar pa založnikom ne bo dovoljeno samodejno zbiranje osebnih informacij o uporabnikih, ki bodo sklepali naročnine prek aplikacij za Applove naprave. Naročniki e-revij prek aplikacij na Applovih napravah bodo namreč imeli možnost, da se odločijo, ali bodo informacije o sebi zaupali založniku ali ne. Slednji potrebujejo te informacije, da bolje spoznajo bralstvo in lažje zastavijo oglaševalske strategije.

Če se bodo uporabniki odločili, da informacij o sebi ne bodo posredovali, bodo podatki ostali le Applu, tretje osebe pa ne bodo imele dostopa do njih. Apple si bo poleg tega odrezal svojih standardnih 30 odstotkov od vseh prihodkov od prodaje vsebin prek aplikacij iz trgovine App Store in Itunes. Nova naročniška politika bo veljala tudi za glasbene in video vsebine, ki jih Apple sicer ponuja prek spletne trgovine Itunes.

Tisti ponudniki vsebin, ki ne bodo želeli dela prihodkov deliti z Applom, imajo sicer možnost naročnine ponujati tudi izven aplikacij, denimo prek spletnih brskalnikov. Vendar pa bo takšen način verjetno manj privlačen za uporabnike, ki so se že navadili na kupovanje aplikacij, glasbe in drugih vsebin v spletni trgovini Itunes.

Še posebej to ne bo privlačna možnost ob dejstvu, da Apple vztraja, da finančni pogoji za digitalne naročnine, ponujene izven aplikacij, ne smejo biti ugodnejši od tistih, ki se jih ponuja znotraj aplikacij za Applove naprave, ter da morajo imeti uporabniki možnost sklenitve naročnine tudi znotraj omenjenih aplikacij, če to želijo.

Applova objava nove naročniške politike prihaja nedavnemu zagonu prvega časopisa, namenjenega izključno uporabnikom ipada. Gre za The Daily, ki ga je uvedel medijski velikan News Corp, katerega bralci naročnino plačujejo v okviru spletne trgovine Itunes.

Apple z vztrajanjem oziroma spodbujanjem nakupovanja znotraj aplikacij, ki jih za svoje naprave ponuja v svoji trgovini Itunes, poskuša povečati svoje prihodke z naslova vse bolj rastočega trga digitalnih vsebin. Tako na račun tega, da si odreže del prihodkov, kot na račun posledične vse večje navezanosti uporabnikov na Applove aplikacije in naprave.