Slovenija 15.2.2011 20:44

Knjižne novosti za likovne pedagoge, a tudi arhitekte

Ljubljana, 15. februarja - Pedagoška fakulteta in Fakulteta za arhitekturo Univerze v Ljubljani sta izdali knjigo Prostor igre, ki je po besedah avtorjev, Beatriz Tomšič Čerkez ter Domna Zupančiča, namenjena tako pedagogom kot arhitektom. Poleg omenjene knjige so na okrogli mizi v ljubljanskem Konzorciju predstavili še knjigi Likovni pogledi in Likovne kuharije.

Tudi učbenik za prve letnike gimnazij Likovni pogledi in priročnik Likovne kuharije je pripravila arhitektka in likovna pedagoginja Tomšič Čerkezova. Prvo v sodelovanju s sedaj že upokojenim profesorjem umetnostne zgodovine Milčkom Komeljem, drugo pa z likovno pedagoginjo Barbaro Tacar. Obe deli sta izšli pri Mladinski knjigi.

Urednica Likovnih pogledov Metka Pušenjak je uvodoma poudarila, da z izdajo omenjenih knjig že drugo leto razvijajo projekt, ki se dotika osnovnošolskega in srednješolskega programa, razvita literatura pa sega od didaktične do znanstvene. Ob tem ni izključila, da bi morda lahko razvili tudi literaturo s področja likovne umetnosti za predšolsko vzgojo.

Tako je znanstvena monografija Prostor igre po besedah Tomšič Čerkezove plod sodelovanja dveh strok in dokaz, da se lahko pedagogika in arhitektura udejanjajo na skupnem področju. Knjiga se ukvarja z vprašanjem igre ter samim pomenom igre za otroke ter vprašanjem kako otroci zaznavajo prostor.

Docent na fakulteti za arhitekturo in soavtor knjige Domen Zupančič pa je izpostavil, da knjiga ni "kuharica", kako narediti igrišče, ampak "prva roka za dvig preproge, da vidimo, kaj razumemo kot igro". Vprašanja, ki sta se ga v delu lotila, je torej, kakšen prostor za igro moramo zasnovati. Ob tem sta želela prebiti led, je še dodal Zupančič, pri prepričanju, kako naj se nekdo igra.

V učbeniku Likovni pogledi pa sta se avtorja ukvarjala s konstruiranim pogledom na likovno umetnost, pri tem pa sta uspela pokazati "nek holističen" pristop, je razložila Tomšič Čerkezova. Učbeniku sta dodala tudi skicirko in po besedah avtorice so kritike do sedaj pozitivne, prav tako je tudi odziv velik. Skicirko je pohvalil še en sodelujoči na okrogli mizi, Tomaž Novljan s Fakultete za arhitekturo, saj lahko tako dijaki "poustvarjajo prostore, ki se dogajajo v glavah".