Svet 8.3.2011 11:41

Razstavni daljnogled

London/Berlin/Rim, 8. marca - V londonski galeriji Tate Britain je na ogled velika razstava akvarelov, ki združuje 800 del. Razstava ameriškega slikarja in grafika nemškega rodu Lyonela Feiningerja v Berlinu daje vpogled v dve polji umetnikovega ustvarjanja - slikarstvo in fotografijo, v Rimu pa so veliko retrospektivo posvetili renesančnemu mojstru Lorenzu Lottu.

V LONDONSKI GALERIJI TATE BRITAIN VELIKA RAZSTAVA AKVARELOV

LONDON - V galeriji Tate Britain je od sredine februarja na ogled razstava z naslovom Akvarel. Obiskovalci imajo priložnost, da preverijo svoje vedenje o tem, kaj je to akvarel. Doslej najobsežnejša predstavitev del v tej tehniki združuje 800 umetnin, ki pričajo o številnih načinih uporabe te tehnike, je zapisano na spletni strani galerije.
        Akvarel je imel od uporabe v iluminiranih rokopisih, miniaturah in na starih zemljevidih do danes vedno pomembno vlogo v britanski umetnosti. Obiskovalci lahko občudujejo sicer le redko razstavljena dela. Zastopani so umetniki od J.M.W. Turnerja in Thomasa Girtina do Anisha Kapoorja in Tracey Emin.
        Postavitev tako ponuja svež pogled na zgodovino in prihodnost akvarela. Ob svetovno poznanih delih so razstavljene tudi manj znane umetnine. Razstava je na ogled do 21. avgusta.

V BERLINU RAZSTAVA DEL AMERIŠKO-NEMŠKEGA UMETNIKA LYONELA FEININGERJA

BERLIN - Kulturforum na trgu Potsdam ljubiteljem umetnosti trenutno ponuja dvojno retrospektivo ameriškega slikarja in grafika nemškega rodu Lyonela Feiningerja (1871-1956), naslovljeno Feininger iz Harvarda - risbe, akvareli in fotografije. Razstava združuje na eni strani 77 akvarelov in risb ter na drugi 76 fotografij. Izbor risb in akvarelov daje vpogled v razvoj Feiningerjeve umetnosti od zgodnjih del, nastalih okrog leta 1890, preko del, nastalih v Parizu pred prvo svetovno vojno in del, nastalih v na šoli Bauhaus. Na ogled so tudi umetnine, ki jih je Feininger ustvaril po preselitvi v ZDA. Feininger je bil vodilna osebnost visokega modernizma. Nacisti so njegovo ustvarjanje označili za "izrojeno umetnost".
        Z izjemo karikatur se v njegovih risbah pojavljajo isti motivi kot v njegovem slikarstvu: srednjeveške vaške cerkvice, predvsem iz Turingije in z obale Baltika, mostovi, ladje in peščene plaže z oblaki nenavadnih oblik. Umetnik je na sprehodih v svoj dnevnik narisal na tisoče risb s svinčnikom, ki jih je občasno tudi natančno datiral.
        Razstava se posveča tudi Feinigerjevemu fotografskemu ustvarjanju in prvič v Nemčiji razkriva to področje umetnikovega delovanja. Fotografije večinoma izvirajo iz obdobja, ko je deloval na šoli Bauhaus in obdobja po preselitvi v ZDA in so v jasnem dialogu z njegovimi slikami, risbami in grafikami, v katerih dominira kontrast med svetlobo in senco skupaj z arhitekturnimi elementi. Kot je dejal umetnik, mu je fotografija odprla nov pogled na umetnost.
        Razstava, ki jo je v Berlin posredoval Umetnostni muzej iz Harvarda, je odprta do 15. maja, je mogoče izvedeti na spletnem portalu mesta Berlin.

V RIMU VELIKA RAZSTAVA DEL RENESANČNEGA MOJSTRA LORENZA LOTTA

RIM - V razstavišču Scuderie del Qurinale je na ogled retrospektiva del italijanskega renesančnega slikarja Lorenza Lotta (1480-1557). To je prva retrospektiva tega renesančnega mojstra v Rimu. Do 12. junija je v dveh etažah mogoče občudovati 56 njegovih del. Prvo nadstropje je namenjeno delom z religiozno, drugo delom s profano vsebino. Dela so za razstavo posodili muzeji in cerkve italijanske dežele Benečija in pokrajine Bergamo, kjer je Lotto deloval, ter številni svetovni muzeji. Veliko slik je bilo posebej za razstavo restavriranih, poroča avstrijska tiskovna agencija APA.
        Lorenzo Lotto se je rodil v Benetkah. Nanj sta vplivala beneška slikarja Giovanni Bellini in Antonello da Messina in tudi Rafael, čigar dela je spoznal med bivanjem v Rimu. Bil je eden od pomembnejših mojstrov cinquecenta, znan po prepričljivih portretih in dramatično-mističnih upodobitvah sakralnih motivov. V slikarstvu je združil žareče barve beneških slikarjev in klasičnost Rafaela. Uporabljal je močne svetlobne učinke in razgibano kompozicijo.