Slovenija 18.3.2011 9:19

V novomeškem Simulakru interaktivna zvočna instalacija kiparja Matije Lapuha

Novo mesto, 18. marca - Prva galerijska razstava mladega brežiškega kiparja Matije Lapuha, ki jo bodo drevi ob 19. uri odprli v novomeškem Simulakru, raziskuje in predstavlja presečišče kiparskega gradiva in zvoka. Njegovo interaktivno zvočno instalacijo Rizomi sestavljajo biomorfni objekti, opremljeni z različnimi tipali, ki se odzivajo na gledalčevo prisotnost in gibe.

Kot je zapisal kustos Simulakra Matjaž Brulc, se gledalčevo gibanje tako vzpostavlja kot gibalo, ki tehtno pogojuje in določa sestavo zvočnega ozadja. Osnova tega so posnetki avtorjevega glasu, njegov projekt pa izhaja iz raziskovanja problematike poslušanja oziroma odnosa poslušalca do slišanega.

Lapuhova obravnava zvoka je enakovredna kiparski, nadaljuje Brulc, njegovo tovrstno kiparsko gradivo pa zaradi posebnosti in možnosti manipulacije omogoča dinamična preigravanja lastne strukture, pri čemer sta barvitost in izraznost zvoka temeljna nosilca gledalčeve izkušnje.

Postavitev v galeriji Simulaker sestavlja šest polprosojnih biomorfnih objektov iz umetne smole in silikona, opremljenih z različnimi tipali, ki spominjajo na nenavadne mehurjaste organske tvorbe in učinkujejo kot sprejemniki ter prevajalniki zunanjih, z gledalčevo navzočnostjo pogojenih dražljajev, še ugotavlja kustos.

Po avtorjevih besedah pa ga pri projektu zanimata predvsem raziskovanje problematike poslušanja, kot tudi odnos poslušalca do slišanega oziroma odnos med glasom in telesom, ki tega proizvaja. Postavitev Rizomi bo v Novem mestu na ogled do 1. aprila.

Matija Lapuh se je rodil leta 1984, po gimnazijski maturi v domačih Brežicah pa je študiral na oddelku za likovno pedagogiko Pedagoške fakultete v Ljubljani, kjer končuje diplomo iz kiparstva in novih medijev. Od leta 2007 je sodeloval pri nekaj skupinskih razstavah, predlani pa se je udeležil kiparskega simpozija v hrvaškem Grožnjanu.