Slovenija 6.8.2011 10:44

Pevec za Dnevnikov Objektiv: Negativnost je v pogledu drugih (6. 8)

Ljubljana, 6. avgusta - Film Lahko noč, gospodična v režiji Metoda Pevca je na puljskem filmskem festivalu v kategoriji manjšinskih koprodukcij prejel tri zlate arene: za režijo, kamero in najboljšo igralko. Pevec je v pogovoru za Dnevnikov Objektiv dejal, da si je film zamislil brez kakšnih hudih konfliktov, dramski spor namesto tega vznikne in poteka na vsakdanji ravni.

"To se mi je zdela zahtevnejša pot, namreč da se cela podrtija nekega odnosa začne skozi drobne indice, slutnje, neiskrenost, male izgube, drobne laži...," je povedal Pevec.

Film Lahko noč, gospodična se osredotoča na odnos med šefom gradbene firme (Jernej Šugman) in Hanno (Polona Juh). Slednja ne pristaja na nikakršne kompromise ali neiskrenost v odnosih zgolj zato, da bi ohranila dom in družino. "Junakinja je namerno zastavljena kot zelo zahtevna v odnosih, zahteva celega človeka, kar tudi odkrito pove," je pojasnil Pevec.

Nekateri so film označili za melodramo. Pevec je na to dejal, da ga kot režiserja zanimajo odnosi med moškimi in ženskami, kajti v njih se skrivajo vse teme, ki ga zanimajo, kot najprimernejša oblika zanje pa se kaže melodrama.

Negativci so stvar žanrskih filmov, nežanrski film pa težko prenese čistega negativca, ker so ljudje v glavnem ambivalentno sestavljeni, je menil režiser, igralec in literat. Pevec skuša v svojih delih vselej pokazati, da za neko negativnostjo ne stoji kakšno čisto zlo, ampak neka napaka, zmota.

V pogovoru za Objektiv je dejal, da se nikoli ne bo ukvarjal z žanrskim filmom. Po njegovem mnenju tako majhna kinematografija, kot je slovenska, težko razvije žanrski film. "Sicer smo imeli nekaj poskusov, toda žanr potrebuje dolg razvoj, kvantiteto, zrelo produkcijo. Pri nas ni enostavno pogojev za to," je menil in dodal, da je žanrski film industrija, ki ima svoje zakonitosti, izkušnje, kvaliteto, standarde in svojo bazo ustvarjalcev.

Po Pevčevih izkušnjah v Sloveniji od trenutka, ko najdeš zgodbo za film do začetka snemanja in montaže preteče obdobje petih let. "Zato nam marsikdaj očitajo, da zamujamo aktualne dogodke. (...) Ne morem se pa na ljubo nekega kritiškega apela, da nam primanjkuje družbenokritičnih filmov, prisiliti, da bi delal takšne filme: če bom v takšnem filmu neiskren, ne vem, zakaj bi se ga lotil," je še dejal Pevec.