Slovenija 10.8.2011 13:17

V Galeriji A+A izjemno zadovoljni z obiskom Bratuševe razstave

Benetke, 10. avgusta - V Galeriji A+A, ki je v času beneškega bienala prevzela vlogo slovenskega paviljona, je od junija na ogled razstava kiparja Mirka Bratuše Grelci za vroče občutke. Z obiskom razstave so po besedah vodje galerije Aurore Fonde izjemno zadovoljni, saj beležijo med 400 in 500 obiskovalcev na dan med tednom in do 700 obiskovalcev na dan ob koncu tedna.

Italija, Benetke. Razstava kiparja Mirka Bratuše v Galeriji A+A v sklopu 54. Beneškega bienala. Foto: Daniel Novakovič/STA

Italija, Benetke.
Razstava kiparja Mirka Bratuše v Galeriji A+A v sklopu 54. Beneškega bienala.
Foto: Daniel Novakovič/STA

Italija, Benetke. Razstava kiparja Mirka Bratuše v Galeriji A+A v sklopu 54. Beneškega bienala. Vodja galerije Aurora Fonda. Foto: Daniel Novakovič/STA

Italija, Benetke.
Razstava kiparja Mirka Bratuše v Galeriji A+A v sklopu 54. Beneškega bienala.
Vodja galerije Aurora Fonda.
Foto: Daniel Novakovič/STA

Italija, Benetke. Razstava kiparja Mirka Bratuše v Galeriji A+A v sklopu 54. Beneškega bienala. Foto: Daniel Novakovič/STA

Italija, Benetke.
Razstava kiparja Mirka Bratuše v Galeriji A+A v sklopu 54. Beneškega bienala.
Foto: Daniel Novakovič/STA

Italija, Benetke. Razstava kiparja Mirka Bratuše v Galeriji A+A v sklopu 54. Beneškega bienala. Foto: Daniel Novakovič/STA

Italija, Benetke.
Razstava kiparja Mirka Bratuše v Galeriji A+A v sklopu 54. Beneškega bienala.
Foto: Daniel Novakovič/STA

Italija, Benetke. Razstava kiparja Mirka Bratuše v Galeriji A+A v sklopu 54. Beneškega bienala. Foto: Daniel Novakovič/STA

Italija, Benetke.
Razstava kiparja Mirka Bratuše v Galeriji A+A v sklopu 54. Beneškega bienala.
Foto: Daniel Novakovič/STA

Italija, Benetke. Razstava kiparja Mirka Bratuše v Galeriji A+A v sklopu 54. Beneškega bienala. Foto: Daniel Novakovič/STA

Italija, Benetke.
Razstava kiparja Mirka Bratuše v Galeriji A+A v sklopu 54. Beneškega bienala.
Foto: Daniel Novakovič/STA

Italija, Benetke. Razstava kiparja Mirka Bratuše v Galeriji A+A v sklopu 54. Beneškega bienala. Foto: Daniel Novakovič/STA

Italija, Benetke.
Razstava kiparja Mirka Bratuše v Galeriji A+A v sklopu 54. Beneškega bienala.
Foto: Daniel Novakovič/STA

Italija, Benetke. Razstava kiparja Mirka Bratuše v Galeriji A+A v sklopu 54. Beneškega bienala. Foto: Daniel Novakovič/STA

Italija, Benetke.
Razstava kiparja Mirka Bratuše v Galeriji A+A v sklopu 54. Beneškega bienala.
Foto: Daniel Novakovič/STA

Italija, Benetke. Razstava kiparja Mirka Bratuše v Galeriji A+A v sklopu 54. Beneškega bienala. Foto: Daniel Novakovič/STA

Italija, Benetke.
Razstava kiparja Mirka Bratuše v Galeriji A+A v sklopu 54. Beneškega bienala.
Foto: Daniel Novakovič/STA

null
Italija, Benetke. Razstava kiparja Mirka Bratuše v Galeriji A+A v sklopu 54. Beneškega bienala. Foto: Daniel Novakovič/STA

Italija, Benetke.
Razstava kiparja Mirka Bratuše v Galeriji A+A v sklopu 54. Beneškega bienala.
Foto: Daniel Novakovič/STA

Italija, Benetke. Razstava kiparja Mirka Bratuše v Galeriji A+A v sklopu 54. Beneškega bienala. Foto: Daniel Novakovič/STA

Italija, Benetke.
Razstava kiparja Mirka Bratuše v Galeriji A+A v sklopu 54. Beneškega bienala.
Foto: Daniel Novakovič/STA

Italija, Benetke. Razstava kiparja Mirka Bratuše v Galeriji A+A v sklopu 54. Beneškega bienala. Foto: Daniel Novakovič/STA

Italija, Benetke.
Razstava kiparja Mirka Bratuše v Galeriji A+A v sklopu 54. Beneškega bienala.
Foto: Daniel Novakovič/STA

Italija, Benetke. Razstava kiparja Mirka Bratuše v Galeriji A+A v sklopu 54. Beneškega bienala. Foto: Daniel Novakovič/STA

Italija, Benetke.
Razstava kiparja Mirka Bratuše v Galeriji A+A v sklopu 54. Beneškega bienala.
Foto: Daniel Novakovič/STA

Italija, Benetke. Razstava kiparja Mirka Bratuše v Galeriji A+A v sklopu 54. Beneškega bienala. Foto: Daniel Novakovič/STA

Italija, Benetke.
Razstava kiparja Mirka Bratuše v Galeriji A+A v sklopu 54. Beneškega bienala.
Foto: Daniel Novakovič/STA

"Ljudje, ki si ogledajo razstavo v Giardinih in Arzenalu, se tu ustavijo na poti domov, ali med tem, ko namenoma po mestu iščejo paviljone, ki se nahajajo izven osrednjih dveh prizorišč. Ponavadi se namenijo na lokacije, kjer je koncentracija paviljonov večja. Drugi zelo dobro poznajo Galerijo A+A in pot do nje," je za STA povedala Fonda.

Galerijo A+A, ki se nahaja v bližini mosta pri znani beneški Akademiji v smeri proti trgu Svetega Marka, obkroža okoli 15 nacionalnih paviljonov ostalih držav, ki sodelujejo na 54. beneškem bienalu sodobnih umetnosti. Med bližnjimi je na primer črnogorski paviljon, v katerem poleg llije Šoškića in Natalije Vujošević razstavlja samooklicana "stara mama" body arta Marina Abramović, rojena v Beogradu.

Fonda je za STA dejala, da je bila Bratuševa razstava deležna tudi nekaterih dobrih recenzij, pregled kritik pa bo sicer opravila ob koncu bienala. V reviji The Art Newspaper je bila Galerija A+A denimo omenjena kot ena najbolj aktivnih točk v Benetkah. Dejavnost galerije namreč obsega nacionalno predstavitev v času obeh beneških bienalov - umetniškega in arhitekturnega - ter redni program, v sklopu katerega v sodelovanju s slovenskimi kustosi organizirajo razstave in druge predstavitve slovenskih ustvarjalcev.

Slovenija je za delovanje nacionalnega paviljona v sklopu 54. beneškega bienala namenila 80.000 evrov. Številka se zdi nizka v primerjavi s sredstvi, ki jih za predstavitve porabijo večje države z nacionalnimi paviljoni v beneških Giardinih, na primer Velika Britanija in ZDA. Ti zneski se gibljejo okoli milijona evrov.

Fonda meni, da razpoložljiva sredstva za predstavitev Slovenije na bienalu popolnoma zadostujejo. "Zavedati se je treba, da je delež tega milijona, ki ga na primer vloži Velika Britanija, namenjen za promocije, izdajo raznih publikacij, plačilo nočitev pomembnejšim kritikom in tako naprej. Slovenija temu težko konkurira s tako nizkim proračunom, po drugi strani pa je res, da uspe dobra razstava doseči dobre rezultate tudi z nižjimi sredstvi," je menila.

Bratuša je prvi, ki Slovenijo v sklopu beneškega bienala sodobnih umetnosti predstavlja z nadgradnjo projekta, ki je bil deloma že na ogled v Galeriji Božidarja Jakca v Kostanjevici na Krki. Štirje kipi iz serije Hipokriti so bili lansko jesen razstavljeni v cerkvi nekdanjega cistercijanskega samostana v Kostanjevici na Krki. Posebej za bienale je Bratuša izdelal še štiri kipe, ki Hipokrite dopolnjujejo tako, da jih ogrevajo. Kostanjeviški kipi so topli, novi kipi (grelci) pa hladni.

Bratuševi kipi so po besedah komisarke slovenske predstavitve v Benetkah Nadje Zgonik "ujeti v različnih čustvenih stanjih. So fantastične prikazni, oblikovane kiparsko ekstravagantno in s prefinjenim humorjem. Z namigovanjem na ekscentrične pojave iz zahodne katoliške tradicije nam domače prikazujejo kot eksotično". Postavitev spremlja videofilm režiserke Jasne Hribernik, ki je svojevrsten dokumentarec o vsebini in vzdušju razstave v Kostanjevici na Krki.