Slovenija 17.10.2011 11:22

Jožko Rutar za Delo: Človek, čigar vrata v pisarno so odprta vsem (17. 10.)

Ljubljana, 17. oktobra - Direktor Slovenskega filmskega centra (SFC) Joško Rutar je v pogovoru za časnik Delo povedal, da so njegova vrata v pisarno odprta vsem. Poudaril je, da so glavni glavni partnerji centra producenti, saj center brez njih ne more izvesti nacionalnega programa, oni pa ne morejo brez centra posneti filmov.

Sklad je bil po Rutarjevih besedah po pomenu besede institucija, ki podeljuje denar, SFC pa je institucija, kjer se ljudje združujejo, je središče kreiranja filmske politike.

SFC bo po njegovih zagotovilih poskrbel za razvoj scenaristike. "Letos smo v razvoj dobili več kot 40 scenarijev. Nekaj jih bomo tudi podprli(...). Dejstvo je, da imamo več dobrih scenarijev kot denarja za njihovo realizacijo," je poudaril.

Glede okrnitve proračunskih sredstev je pojasnil, da je večina letošnjega proračuna že pokrita z lanskim programom. Rebalans je zmanjšal proračun SFC predvsem pri postavkah za produkcijo in digitalizacijo kinematografov - tukaj je odpadlo 250.000 evrov, je dodal in opozoril, da prav z digitalizacijo kinematografov ne bi smeli odlašati. Ravno v tem pogledu Slovenija zelo zaostaja za Evropo. Spomnil je, da je v art kino mreži ta korak storil samo Kinodvor. Gre za investicijo od 60.000 do 100.000 evrov, ki si je manjši kinematografi ne morejo privoščiti, zato je bilo odločeno, da bo država prek SFC sofinancirala del sredstev, je pojasnil.

Kot pravi, si seveda želi več denarja, "vendar ni vse v denarju, nekaj je tudi v celoviti filmski politiki". Rešitev vidi v sodelovanju s televizijo. Meni, da bi se morale televizije zavedati, da je nacionalni film pomemben element njihovega programa. Del sredstev, ki jih prejmejo iz naročnine in oglaševanja, bi lahko delile s centrom oziroma neodvisnimi producenti, meni Rutar in ob tem pojasnjuje, da so to storile vse "odgovorne evropske televizije".

Glede politike SFC je dejal, da bo oblikovana v okviru finančnih zmožnosti in kakovosti projektov, ob čemer meni, da je treba odpreti prostor novim, mladim, obenem pa ne zanemariti generacije avtorjev, ki je gradila slovenski film v zadnjih 20 letih.

Na očitek, da mladi prihajajo do prvencev mimo SFC, je spomnil, da so lani podprli prvence Martina Turka, Matevža Luzarja in Nejca Gazvode, da pa je "dati debitantu recimo milijon evrov za produkcijo veliko tveganje". Kljub temu upa, da bosta letos spet podprta dva debitantska celovečerca.

Kot je poudaril, ni zagovornik produkcijskih modelov, saj je po njegovem mnenju vsak film posebna zgodba. "Nekatere se da posneti z malo denarja, druge ne." SFC bo moral svoj program čim bolj razpršiti, od otroško-mladinskih filmov do resnih dram in umetniškega eksperimenta. Sicer je v razpisu že uvedel omejitev za maksimalno vsoto, ki jo center podeljuje filmu. Pravi, da ni zagovornik niti komercialne niti art produkcije ter dodaja, da zna prepoznati tudi komercialni projekt in predvideti njegov potencial.