Svet 9.1.2012 6:00

V londonski Nacionalni galeriji razstava o povezavah med Turnerjem in Claudeom

London, 9. januarja - V londonski Nacionalni galeriji za marec napovedujejo odprtje razstave Turnerjev navdih: V luči Claudea. Angleški slikar William Turner (1775-1851) je namreč izmed vseh starejših mojstrov najbolj občudoval Claudea (1604/5-1682), pri čemer ga je še posebej pritegnila uporaba svetlobe v njegovih italijanskih krajinah.

Turner je ob svoji smrti Nacionalni galeriji v Londonu zapustil dve svoji sliki - Dido gradi Kartagino in Sonce vzhaja skozi meglice - vendar pod pogojem, da ju razstavijo ob dveh Claudeovih slikah. Sam ju je imenoval Pristanišče (Pristanišče z vkrcanjem kraljice iz Sabe) in Mlin (Krajina s poroko Izaka in Rebeke). Poleg omenjenih bo razstava združila še druga med seboj povezana dela Turnerja in Claudea, ki bodo obiskovalcu razkrila, kako velik vpliv je Claudeova uporaba svetlobe imela na Turnerja od njegovi zgodnjih del pa do umetnikove smrti.

Kot je zapisano na spletni strani galerije, bodo razstavljene oljne slike, akvareli in skicirke, postavitev pa bo dopolnjevalo arhivsko gradivo, ki bo pričalo o povezanosti med umetnikoma. Razstava bo na ogled od 14. marca do 5. junija. V nacionalni galeriji so jo pripravili v sodelovanju z londonsko galerijo Tate.

Joseph Mallord William Turner je študiral na Kraljevi akademiji v Londonu, kjer je bil od leta 1807 profesor perspektive. Bil je predstavnik romantičnega krajinarskega slikarstva. Poznan je kot slikar svetlobe.

Ustvarjal je akvarele, oljne slike in grafike. Sprva je ustvarjal pod vplivom Poussina, Lorraina in nizozemskih slikarjev. Po študijskem potovanju po Italiji leta 1819 je razvil svoj slog. Uporabljati je začel čiste, svetle barve in se v celoti posvetil kolorističnemu subtilnemu ustvarjanje razpoloženj.

Claude Gellee se je rodil v francoski regiji Lorena. Leta 1612 je odšel v Nemčijo, nato v Rim, kjer je postal pomočnik v delavnici Agostina Tassija. Obiskal je Neapelj, nato se je vrnil v Nancy, okrog leta 1628 pa se je ustali v Rimu. Ustvarjal je v okolici Rima skupaj s Poussinom. Motive iz svojih risb je vključeval v oljne slike, ki jih je ustvarjal v studiu.

Nanj so vplivali severnjaki, ki so prišli v Rim, med njimi Elsheimer, pomembno pa sta nanj vplivala tudi italijanska umetnika Annibale Carracci in Domenichino. Sam je imel velik vpliv na slikarje krajine v 18. in 19. stoletju. Še posebno Turner si je prizadeval, da bi prekosil starega mojstra.