Svet 28.1.2012 5:30

Midem: Glasbena industrija v iskanju smernic v času piratstva

Cannes, 28. januarja - Iskanje novih distribucijskih poti in boj za potrošnike bosta tudi letos med glavnimi temami največjega glasbenega sejma na svetu - Midem. Ta se bo začel danes v francoskem Cannesu in bo do 31. januarja skušal najti odgovore na številna vprašanja, ki jih je prinesel čas nelegalnega razpečevanja glasbe prek interneta.

Vendar pa glasbeno založništvo z optimizmom zre v prihodnost, saj se oklepa namigov, da je spletno glasbeno piratstvo, ki ga je presenetilo pred desetletjem, pred svojim koncem. Ob vstopu v leto 2012 obstojijo dobri razlogi za to, je novinarjem pred vsakoletnim dogodkom na francoski rivieri dejala vodja Mednarodnega združenja fonografske industrije (IFPI) Frances Moore.

Trendi v svetu digitalne glasbe namreč dajejo slutiti, da so ljubitelji glasbe končno začeli obračati hrbet piratstvu in da so za ploščo, ki si jo želijo pretočiti z interneta, pripravljeni plačati. Poleg tega se je legalna ponudba glasbe po njenih besedah razširila po vsem svetu. Tovrstne strani, kot so Spotify, Deezer ali Music Unlimited podjetja Sony, so sedaj dostopne uporabnikom v 58 državah, medtem ko so bile v začetku leta 2011 na voljo le v 23 državah.

Prihodki od prodaje digitalne glasbe so se v letu 2011 dvignili za osem odstotkov na 5,2 milijarde dolarjev (4 milijarde evrov), število uporabnikov, ki so plačali dostop do ponudnikov, pa je poskočilo za 65 odstotkov na 13,4 milijona ljudi po vsem svetu, kažejo podatki IFPI.

V znamenju teh spodbudnih novic, ki dajejo slutiti, da glasbena industrija po desetletni krizi okreva in da se bo spletna prodaja glasbe obdržala pri življenju, bo minil letošnji sejem. Na njem pričakujejo okrog 7000 založnikov, oglaševalcev, producentov in drugih, ki so vpeti v glasbeni posel.

Kljub temu se še vedno soočajo z izzivi, ki jih je prinesla digitalna doba, poroča francoska tiskovna agencija AFP. Tako se bo glavna tema letošnjega sejma vrtela okrog vprašanja, kako je spletnim družabnim omrežjem uspelo najti neposreden stik z uporabniki - občinstvom, je povedal novi direktor sejma Bruno Crolot.