Svet 11.2.2012 5:00

V Bonnu razstava del Warhola, Basquiata in Clementeja

Bonn, 11. februarja - V Bundeskunsthalle v Bonnu je od petka na ogled razstava "Menage a trois: Warhol, Basquiat, Clemente". V središču postavitve je sodelovanje med trojico umetnikov, ki so odločilno zaznamovali newyorško umetnostno sceno 80. let minulega stoletja. Ta je, vitalna, kreativna in odprta, kot je bila, umetnikom ponujala številne možnosti.

Mladi umetniki so preko grafitov umetnost v tem času prinesli na ulice. V njihovo delo je vstopil vsakdanjik, tradicije so bile v iskanju inovacij postavljene pod vprašaj. Na razstavi je vodilna trojica tega časa - Andy Warhol, Jean-Michel Basquiat in Francesco Clemente - predstavljena s skupinskimi deli, v želji, da občinstvu približajo tako različne temperamente, pa so v postavitev vključili tudi samostojna dela vseh treh umetnikov, je mogoče izvedeti na spletni strani razstavišča.

Medtem ko dela Andyja Warhola, najpomembnejšega predstavnika pop arta, zaznamuje jasen, pogosto hladno delujoč stil, dela mladega Jean-Michela Basquiata označujejo skorajda jezna, živahna gesta, mešanica simbolov, pikotogrami in črke. Umetnik, ki je na umetnostno sceno vstopil preko grafitov, je bil po značaju popolno nasprotje Warhola. Za razliko od obeh pa slike Francesca Clementeja, predstavnika transavantgarde, delujejo sanjsko, mistično, skorajda nadrealno.

Warhol, ki je bil tedaj stal 55 let, je bil leta 1983 že popolnoma formiran umetnik. V svoje delo je vnašal podobe iz kolektivnega spomina, ikone umetnostne zgodovine, vsebine je iskal tudi v medijih tistega čas.

Basquiat je bil tedaj star 23 let in je stal na začetku svoje razgibane slikarske poti. Umetnik, ki si je ime ustvaril kot grafitar, ko je od leta 1979 skupaj s prijateljema pod imenom SAMO ustvarjal grafite na Manhattanu, je v svojih delih stvarnost svoje generacije prefiltriral v novo estetiko.

Clemente, tedaj je bil star 31 let, pa je izhajal iz popolnoma drugačne tradicije. V New York je prišel šele leta 1981, pred tem je več let živel v Indiji. V svojih delih se je posvečal vprašanjem, kot so: zunaj - znotraj, jaz - drugi, telesno - duhovno.

Trojica je v skupinskih delih na igriv način prelomila s pojmom individualnosti, ne da bi pri tem zatajila avtorstvo. Dela pritegnejo predvsem s kontrasti, ki izhajajo iz individualnih pisav posameznih umetnikov. V njih se zrcali tedanji čas, zvezdniški položaj umetnikov in njihov lasten pogled na svojo vlogo in položaj v družbi. Razstava bo na ogled do 20. maja.