Svet 27.3.2012 6:00

V New Yorku razstava del Keitha Haringa

New York, 27. marca - V newyorškem muzeju Brooklyn je do 8. julija na ogled postavitev z naslovom Keith Haring: 1978-1982. Razstavljena so umetniška dela iz zgodnjega obdobja ustvarjanja ameriškega umetnika Keitha Haringa (1958-1990), poroča ameriška tiskovna agencija AP.

Bohemsko ozračje, ki je v New Yorku prevladovalo v sedemdesetih in osemdesetih letih minulega stoletja, je imelo na Haringa močan vpliv. Preko razstavljenih del, ki jih je avtor ustvaril pri dvajsetih letih, je moč čutiti njegovo kreativno energijo.

Postavitev vključuje 155 del na papirju, 30 črno-belih "subway" risb, sedem eksperimentalnih videov in poredkoma razstavljene skicirke, dnevnike in dokumentarne fotografije.

Umetnine so urejene po kronološkem vrstnem redu in sledijo razvoju avtorjevega abstraktnega vizualnega jezika. Na začetku je postavljenih 25 rdečih gvašev, del na papirju, v katerih je avtor raziskoval individualne geometrijske oblike in kupčkal majhne abstraktne podobe, ki spominjajo na vzorce Gustava Klimta.

"Umetnik se je zanimal za osnovne abstraktne oblike, ki jih je nato izdelal tudi v večjem merilu," je dejala kustosinja Tricia Laughlin Bloom.

Obiskovalci se bodo lahko prepričali, da je Haring celo leto 1979 posvetil "ustvarjanju del, ki temeljijo na jeziku", je povedala kustosinja Raphaela Platow in dodala, da je "celotna ideja lingvistike igrala pomembno vlogo v njegovem življenju".

Haring je v svoja dela pogosto vključeval tudi tekst, ki ga je predstavljal na različne načine. S spreminjanjem vrstnega reda besed in črk je ustvarjal ritmičnost in opazoval, "kako lahko jezik kombiniraš, da se sporazumevaš drugače", je še dejala Bloomova.

Redko razstavljene skicirke in ročno napisani dnevniki odstirajo pogled na to, kar je Haring prebiral, delal in o čem je razmišljal. V enem od zapisov je izrazil svojo zaskrbljenost nad računalniki: "Naš obstoj, individualnost, kreativnost in življenja so ogrožena zaradi prihoda tega stroja".

Haringa navadno zmotno označujejo za grafiterja, saj le malo ljudi ve, da je začel delovati kot abstraktni umetnik. Nekoč je dejal, da je njegov cilj ustvarjati umetnost za vsakogar, kar se med drugim kaže tudi skozi grafite. Preko slednjih se je želel ljudem približati in hkrati sporočiti, da gre za ustvarjanje v javnem prostoru. Interpretacijo je vselej prepustil opazovalcem.

Postavitev je nastala v sodelovanju centra sodobne umetnosti Cincinnati (Cincinnati's Contemporary Arts Center) in dunajske Kunsthalle.