Svet 2.4.2012 6:00

V Düsseldorfu razstava, posvečena motivu okna v likovni umetnosti

Düsseldorf, 2. aprila - Okno je v likovni umetnosti že dolgo eden od zelo priljubljenih motivov. O tem priča tudi razstava del 18 umetnikov, ki so jo postavili v prostorih Umetniške zbirke Severnega Porenja-Vestfalije v Düsseldorfu in ki se osredotoča na motiv okna v umetnosti 20. stoletja. Njen naslov je "Fresh Widow" - slike oken od Matissa do Duchampa.

Naslov razstave se po pisanju nemške tiskovne agencije dpa navezuje na istoimensko delo Marcela Duchampa (1887-1968), ko je umetnik leta 1921 stekla francoskega okna prekril s črnim usnjem. Podnaslov razstave bi tako lahko bil tudi Okno brez razgleda.

Na razstavi so s svojimi deli med drugim zastopani Robert Delauny, Henri Matisse, Gerhard Richter, Ellsworth Kelly, Robert Motherwell, Christo in Olafur Eliasson.

Pogled na Eifflov stolp Roberta Delaunaya priča o tem, da so se umetniki na začetku 20. stoletja odrekli upodabljanju realnosti. Njegovo delo zaznamujejo čiste geometrične oblike. Umetnik sam ga je poimenoval Okno v novo realnost.

Motiv okna se kot rdeča nit vleče tudi skozi dela Henrija Matissa. Muzej si je eno njegovih najradikalnejših slik, delo "Porte-fenetre a Collioure" iz leta 1914, za to priložnost izposodil v pariškem Centru Pompidou. Slika je bila prvič javno razstavljena šele leta 1966.

Josef Albers je leta 1921 iz kvadratnih kosov barvnega stekla, žice in kovine ustvaril raster, ki od daleč spominja na vitraže v cerkvah. Magritte pa, ki ga je dolgočasila monotonija oken, je v sam motiv posegel z nadrealistično iluzijo. V okenskih steklih je tako mogoče videti odsev morja, vendar pa je okno odprto in skozi odprtino je videti črn nič.

Instalacija Olafurja Eliassona je sestavljena iz kosov ogledal in navadnega stekla, delo Sedem stoječih šip Gerharda Richterja pa gledalca postavi v položaj, ko tudi sam postane del umetniškega artefakta. Vendar pa se v šipah ne zrcalijo le podobe obiskovalcev, ampak tudi Delaunayevefga Eifflovega stolpa, še piše dpa.