Slovenija 17.11.2012 20:40

Na Liffu podelili nagrade, v nedeljo še zadnji filmski dan

Ljubljana, 17. novembra - V Linhartovi dvorani Cankarjevega doma je potekala sklepna slovesnost 23. ljubljanskega mednarodnega filmskega festivala, na kateri tradicionalno podelijo štiri nagrade. Najpomembnejšo nagrado, vodomca za perspektivno režiserko je prejela Maja Miloš za film Klip. Nagrado je v njenem imenu prevzela glavna igralka Isidora Simijonović.

Prvenec Klip Maje Miloš je drzen, uporniški portret mlade Srbije, ki poskuša socialne probleme in brezvoljnost utopiti v seksu, drogah, glasbi in labirintu komunikacijske tehnologije.

"Film se odlikuje z globokim razumevanjem določene življenjske realnosti, iz katere je ustvarjalka črpala tudi navdih za svojo močno, suvereno filmsko govorico," je zapisala mednarodna žirija za nagrado vodomec v sestavi Goran Dević, Donatello Fumarola in Lilijana Nedič.

Miloševa se danes sicer mudi na festivalu v Španiji, toda kot je dejala v nedavnem pogovoru za STA, je bilo za ustvarjanje tega filma za vse v ekipi pomembno imeti srce, pogum ni igral tako pomembne vloge. "Vsi v ekipi smo k filmu pristopili zelo odkrito. Na odprt in direkten način smo želeli spregovoriti o določenih težavah. In ko želiš ustvariti takšen film kot je Klip, moraš biti najprej zelo odkrit do samega sebe, pa tudi do celotne ekipe in seveda do likov. Potrebuješ sodelavce, ki znajo pogledati izven ustaljenih okvirjev, ki lahko resnično začutijo ljudi in jih ne obsojajo zaradi njihovih dejanj, temveč jih skušajo razumeti. In v naši ekipi so bili takšni ljudje," je dejala srbska režiserka in poudarila, da je film, četudi se morda na prvi pogled ne zdi tako, ljubezenska zgodba.

Film bo še enkrat na ogled v ponedeljek v Kosovelovi dvorani Cankarjevega doma.

Nagrado FIPRESCI, ki jo podeljuje mednarodna žirija svetovnega združenja filmskih kritikov in novinarjev, je prejel film Otrok iz zgornjega nadstropja Ursule Meier.

Gre za presunljivo zgodbo o odraščanju, ki dosledno sesuje mit Švice kot dežele, kjer se vsem cedita med in mleko. Pod elitnim smučarskim središčem, v propadajoči industrijski dolini, živita 12-letni Simon in njegova mlada, brezposelna mama, ki zahteva, de se v javnosti predstavljata kot brat in sestra. Simon ju preživlja tako, da krade drago smučarko opremo in jo preprodaja.

"Izvrstno odigrana in zrežirana drama o dveh plateh sodobne Evrope in njunem trčenju, z enim najbolj nepozabnih koncev nedavne filmske zgodovine," je zapisala žirija v sestavi Katharina Dockhorn, Igor Harb in Marko Njegić. Nagrado je v režiserkinem imenu prevzel programski direktor Liffa Simon Popek, saj je Meirjeva v Los Angelesu, kjer, kot je dejal Popek, lobira za film. Otrok iz zgornjega nadstropja je namreč švicarski kandidat za tujejezičnega oskarja.

Svoj film je izbralo tudi občinstvo in mu podelilo nagrado zmaj. Najvišjo oceno 4,64 je prejel film Lore režiserke Cate Shortland. Zgodba filma je umeščena v leto 1945, ko pade nemški režim in se skupina zapuščenih nemških otrok odpravi na dolgo pot, na kateri se srečujejo s težavnimi povojnimi razmerami, obenem pa srečajo judovskega begunca, ki še dodatno pretrese njihovo dotedanje razumevanje sveta. Nagrado je prevzel igralec igralec Kai-Peter Malina, ki je bil kratek: "To je veliko presenečenje. Lep večer in nasvidenje."

Nagrada za najboljši kratki film je pripadla norveškemu filmu Tuba Atlantic v režiji Hallvarja Witza.

Žirija v sestavi Urška Kos, Lisa Neumann in Ivan Ramljak je nagrado podelila za "najbolj smešno filmsko upodobitev sovraštva do ptičev po Hitchcocku, za najbolj nerodnega angela v filmu po Clarenceu Odbodyju, ker nam je pokazal, kaj zmore največja tuba na svetu in, ne nazadnje, ker je tako zelo nespoštljiv".

Režiser se je za nagrado zahvalil prek videa, saj se nahaja nekje med norveškimi fjordi, kjer piše scenarij za svoj novi kratki film.

Posebno omembo žirije si je prislužil tudi kratki film Francija, ki se zgodaj prebuja v režiji Hugo Chesnarda.

Zaključno prireditev je povezoval igralec Branko Završan, ki je na koncu opozoril, da je jutri še en festivalski dan in zadnja priložnost za ogled filmov. Izračunal je, da si jih je mogoče v nedeljo ogledati kar pet in nemara nadoknaditi zamujeno, "da ne bi v ponedeljek zrli v tla, ko vas bo znanec vprašal, koliko filmov ste si ogledali na Liffu".