Slovenija 5.12.2012 10:42

V Ljubljani filma o Tomažu Lavriču in jugoslovanski Mehiki

Ljubljana, 5. decembra - V CUK Kino Šiška bodo nocoj premierno prikazali dokumentarni film Državljan Diareja ali kdo je Tomaž Lavrič v režiji Dušana Moravca, ki predstavlja Lavriča kot enega najbolj znanih slovenskih striparjev, karikaturistov in "stihoklepcev". V SiTi Teatru pa bodo premierno prikazali film Jugoslovanska Mehika po scenariju in v režiji Mihe Mazzinija.

Dokumentarni film Državljan Diareja ali kdo je Tomaž Lavrič je nastal v produkciji Društva ŠKUC in je bil finančno podprt s strani avdio-vizualnega sklada ministrstva za izobraževanje, znanost, kulturo in šport. Lavrič velja za zaščitni znak Mladine in podpisuje priljubljeno Mladinino Diarejo ter številne politične karikature in ilustracije v reviji ter njene naslovnice.

V filmu se Lavrič ne pojavi, saj se tudi sicer izogiba izpostavljanju v javnosti. V delu je v ospredju tako njegov opus. Na nocojšnji premierni projekciji filma, ki bo ob 20. uri v Katedrali Kina Šiške, se bodo predstavili ustvarjalci filma, kot je zapisano v sporočilu za javnost, pa se bo tam morda pojavil tudi Lavrič.

V SiTi Teatru bodo ob 18. uri premierno prikazali film Jugoslovanska Mehika, ki je nastal v režiji in po scenariju Mihe Mazzinija v produkciji Gustav filma.

"Leta 1948 se je Tito sprl s Stalinom, odnosi z zahodnimi silami pa so bili precej hladni že od prej - nenadoma se je poleg vseh drugih usodnih vprašanj odprlo še novo - katere filme lahko predvajaš v kinih, če ne uvažaš več sovjetskih melodram, hollywoodske pa so še vedno ideološko sporne? In tako so začeli uvažati mehiške filme, prave vojne melodrame, z veliko petja, solza in vpitja, naj živi revolucija. Kdo bo pa vedel, za katero revolucijo gre, mehiško ali jugoslovansko," je o filmu napisal avtor.

Mazzini je vzporedno z nastajanjem filma pisal tudi roman Paloma negra, ki je nedavno izšel v zbirki Beletrina Študentske založbe. Roman je postavljen v leto 1950. Polkovnika Davida pošljejo na vojaško akcijo v odročno slovensko vas, a navidez enostavna naloga, ki bi mu povrnila izgubljeni ugled, se začne zapletati in nevarno plastiti. Kot so zapisali pri založbi, Mazzini v Palomi negri potrjuje status mojstrskega pripovedovalca, ki bralca drži v suspenzu do zadnje strani.