Slovenija 13.12.2012 9:00

V APT v Novem mestu plesna predstava Korak v dvoje po Pii in Pinu

Novo mesto, 13. decembra - V Anton Podbevšek Teatru (APT) v Novem mestu bodo drevi ob 20. uri premierno uprizorili plesni projekt Korak v dvoje po Pii in Pinu v izvedbi ter koreografiji plesalcev Gregorja Luštka in Rosane Hribar. Projekt je posvečen plesni koreografiji znamenitih reformatorjev slovenskega baleta preteklega stoletja Pii in Pinu Mlakarju, so sporočili iz APT.

Novo mesto, APT. Stavba Anton Podbevšek Teatra (APT). Foto: Rasto Božič/STA Arhiv STA

Novo mesto, APT.
Stavba Anton Podbevšek Teatra (APT).
Foto: Rasto Božič/STA
Arhiv STA

Kot so zapisali v APT, plesalca Hribarjeva in Luštek v plesnem projektu nadaljujeta niz uspešnih plesnih duetov, ki sta jih začela razvijati ob osmi obletnici njune skupne umetniške poti.

Kljub temu, da v projektu Korak v dvoje za Pio in Pina nadaljujeta začrtano os, ki temelji na samoizpovedni liriki, intimi, raziskavi gibalnega in kinetičnega polja, ki ga "v totaliteti ponuja ženska in moška pisava znotraj elementov ljubezenskega diskurza in izčiščeni plesni dinamiki", je omenjeno predstavo navdihnil balet Lok, ki sta ga Mlakarja ustvarila leta 1938.

Korak v dvoje za Pio in Pina je plesni projekt, ki je po konceptu, koreografiji in kompoziciji popolnoma sodoben, deluje pa kakor svojevrsten učbenik za plesalca. Hkrati izhaja iz tradicije Rudolfa von Labana, pri katerem sta se šolala tudi Mlakarjeva, nadaljujejo v APT.

Gibalno izhodišče projekta je "večplastna raziskava gibalnih sublimnosti, ki soočajo na horizontali pomenoslovje sodobne plesne artikulacije in algebre sodobnega baleta, na vertikali pa tematizacijo, ki jih ponuja moški in ženski kinetični podpis v peskovnike civilizacije", dodajajo v APT.

Projekt bo poskušal "kontinuirano reflektirati dosedanje izkustvo dueta Hribar - Luštek v navezavi na baletni diskurz, njunega pas de deux-ja, obogatenega z dediščino velikega slovenskega baletnega para, ki nosi v sebi neskončno strast, avantgardnost v gibalni kompoziciji, gestusu in koreografiji kot totaliteti interpretacije univerzuma ter provokacijo", so med drugim zapisali v APT.

V predstavi so uporabljeni odlomki iz del Pina Mlakarja, Srečne zgodbe bolečine (Slovenska matica, Ljubljana, 2005) ter Ples kot umetnost in gledališče (Mohorjeva družba, Celje, 1999). Dramaturginja je Andreja Kopač.