Slovenija 13.12.2012 13:34

Pri Mladinski knjigi do božiča okoli 160 e-knjig

Ljubljana, 13. decembra - Slovenski trg e-knjig je kljub temu, da si Mladinska knjiga in še nekatere druge založbe prizadevajo za njegov razvoj, še vedno v povojih. Pri Mladinski knjigi so na tržišče resneje vstopili v zadnjem letu. Po besedah direktorja razvoja založbe Mihe Kovača so do zdaj izdali 148 knjig v elektronski različici, do božiča pa jih bodo ponudili še deset.

Ljubljana. Logotip založbe Mladinska knjiga. Foto: Nebojša Tejić/STA Arhiv STA

Ljubljana.
Logotip založbe Mladinska knjiga.
Foto: Nebojša Tejić/STA
Arhiv STA

Ljubljana. Mladinska knjiga. Foto: Stanko Gruden/STA Arhiv STA

Ljubljana.
Mladinska knjiga.
Foto: Stanko Gruden/STA
Arhiv STA

Na evropski trg v zadnjih letih prihaja ali pa je že prisotnih pet največjih svetovnih trgovcev z e-knjigami - Apple, Barnes & Noble, Google, Kobo in Amazon. Pri Mladinski knjigi so si še konec lanskega leta prizadevali na trg elektronskih knjig vstopiti s Kobom, saj je ta v letu 2012 napovedal širitev na 12 evropskih trgov, tudi na slovenskega. Nato pa so spletno knjigarno Kobo kupili Japonci in so svoje delovanje omejili na japonski in italijanski trg, je na današnji novinarski konferenci pojasnil Kovač.

Med velikimi igralci na področju e-knjig sta Amazon ter Barnes & Noble. Kovač je na današnji novinarski konferenci opozoril, da pri Amazonu zaračunavajo okoli 70 odstotne rabate manjšim partnerjem, kar pomeni, da avtorju in založniku od prodaje knjige ne ostane kaj dosti, založnik je lahko celo v izgubi. Pri Barnes & Noble pa sicer napovedujejo prihod v Evropo, vendar za enkrat še ni znano na katere trge ciljajo.

Sicer pa je zaenkrat edina spletna knjigarna, ki v Sloveniji po Kovačevi presoji deluje kot bi morala, Appleova, v kateri so dostopne tudi e-knjige Mladinske knjige. Dodal je, da se Mladinska knjiga pri ponudbi svojih e-knjig ne namerava osredotočiti zgolj na eno spletno knjigarno, ampak ima namen svoje knjige ponujati povsod tam, kjer bodo doseženi temeljni standardi kakovosti glede prodaje knjig, varnosti kupcev ter udobja nakupa.

Po ocenah Mladinske knjige v Sloveniji na leto izide 5000 novih naslovov knjig v tiskani različici in zgolj 200 elektronskih knjig. Zato globalne knjigarne v Sloveniji za enkrat ne vidijo prioritetnega trga. Kovač je prepričan, da je treba za to, da bi v Sloveniji zagotovili resnejšo prodajo e-knjig, izdati vsaj 4000 e-naslovov. Do te številke pa Mladinska knjiga ne bo zmogla sama. Kot je dejal, se v Sloveniji po njegovih informacijah resneje s ponudbo e-knjig ukvarjajo le pri Študentski založbi, za izboljšanje ponudbe, ki privabi povpraševanje, pa bi bilo dobro, če bi se k temu bolj nagibale tudi ostale založbe.

Zmotno je tudi mnenje, da bi morale biti e-knjige cenejše od tiskanih. Kovač je pojasnil, da v Sloveniji visoki davki na e-knjige in višje licenčnine pri prevodih izničijo prihranek pri tisku in distribuciji, zato pri nas cene e-knjig ne morejo biti bistveno nižje od cen žepnic.

Uspešnica Mladinske knjige je bila aplikacija 1001 pravljica, ki je nastala po slikanici Lile Prap in je bila prodana v več kot 1000 izvodih. Poleg drugih izdaj so pri Mladinski knjigi pripravili digitalno priredbo Velikega atlasa Slovenije - Vasko, ki brezplačno ponuja podatke o 60 slovenskih naravnih in kulturnih znamenitostih. Aplikacijo nameravajo nadgrajevati, dodatne vsebine pa bodo plačljive.

Prav tako so se podali na polje elektronskih učnih gradiv. Med drugim bodo z januarjem zagnali izobraževalni portal Ucimte.com, ki bo ponudil tudi nadgradnje tiskanih gradiv ter dodatne vsebine za podporo učiteljem. Po raziskavah sodeč je za današnje mlade najučinkovitejši način učenja, tudi zaradi psiholoških in socialnih razlogov, še vedno kombiniranje med elektronskimi in tiskanimi gradivi, je še dejal Kovač.