Na hitro prelistano 20.4.2013 8:00

Na hitro prelistano: Novosti na domačem knjižnem trgu

Ljubljana, 20. aprila - Pri založbi Učila International so izdali roman Eduarda Mendoze Mačji ravs in priročnik Digitalna fotografija, pri zavodu Maska pa skupaj z AGRFT teoretski deli Hibridni prostori umetnosti ter Svobodne roke: Antologija teoretske misli v slovenskem gledališču (1899-1979). Založba Miš je izdala otroško delo Slavka Pregla Velika skrivnostna skrivnost.

Ljubljana. Knjiga z naslovom Svobodne roke, ki jo je izdala Akademija za gledališče, radio, film in televizijo (AGRFT). Foto: STA

Ljubljana.
Knjiga z naslovom Svobodne roke, ki jo je izdala Akademija za gledališče, radio, film in televizijo (AGRFT).
Foto: STA

Ljubljana. Roman avtorja Eduarda Mendoze z naslovom Mačji Ravs. Foto: STA

Ljubljana.
Roman avtorja Eduarda Mendoze z naslovom Mačji Ravs.
Foto: STA

Ljubljana. Ilustrirani priročnik avtorjev Douga Harmana in Davida Jonesa z naslovom Digitalna fotografija. Foto: STA

Ljubljana.
Ilustrirani priročnik avtorjev Douga Harmana in Davida Jonesa z naslovom Digitalna fotografija.
Foto: STA

Ljubljana. Knjiga pisatelja Slavka Pregla z naslovom Velika skrivnostna skrivnost. Foto: STA

Ljubljana.
Knjiga pisatelja Slavka Pregla z naslovom Velika skrivnostna skrivnost.
Foto: STA

Ljubljana. Knjiga z naslovom Hibridni prostori umetnosti, ki jo je izdala Akademija za gledališče, radio, film in televizijo (AGRFT). Foto: STA

Ljubljana.
Knjiga z naslovom Hibridni prostori umetnosti, ki jo je izdala Akademija za gledališče, radio, film in televizijo (AGRFT).
Foto: STA

MAČJI RAVS - ROMAN O RAZMERAH V ŠPANIJI TIK PRED DRŽAVLJANSKO VOJNO

Dogajanje romana Mačji ravs je španski pisatelj Eduardo Mendoza postavil v pomlad leta 1936, ko je protagonist, poznavalec španskega slikarstva in specialist za Velazqueza, Anglež Anthony Whitelands z vlakom prispel v Madrid. Potrditi je moral izvirnost neznane slike, ki je bila last vojvode Igualaškega. V hiši vojvode so se pogosto zadrževali različni ljudje, med njimi tudi kontroverzni Jose Antonio Primo de Rivera, narodni šef španske falange. Hiša je bila polna mikavnih žensk različnih družbenih razredov, ki so zamotile Angleža, da ni opazil, kako se množijo njegovi zasledovalci, od policije, diplomatov in politikov do vohunov. Nedolžni likovni kritik se je vedno bolj zapletal v zanke mednarodnih političnih spletk in zarot.

Eduardo Mendoza (1943) je s pripovednim darom prepletel resnost pripovedovanih dogodkov pred začetkom španske državljanske vojne s subtilnim smislom za humor. Za roman, ki ga je poslovenila Nina Kovič, je leta 2010 prejel špansko literarno nagrado planeta. V slovenskem prevodu je poleg pričujočega Mendozovega dela na voljo še roman Mesto čudes.

DIGITALNA FOTOGRAFIJA - PRIROČNIK Z NASVETI IN NAMIGI PRI USTVARJANJU DIGITALNIH POSNETKOV

Ilustrirani priročnik poznavalca digitalnih fotoaparatov in druge tehnologije Douga Harmana s fotografijami Davida Jonesa prinaša številne odgovore na vprašanja glede uporabe digitalnih fotoaparatov. Priročnik zajema štiri področja. Uvede ga poglavje o vstopu v digitalni svet, v katerem avtor svetuje glede izbire aparata in opreme. Sledi poglavje o digitalnem fotografiranju ter o naknadni obdelavi fotografij z računalnikom, knjigo pa sklene poglavje o objavljanju fotografij na spletu in o natisu fotografij. Priročnik vsebuje celoten začetniški tečaj digitalne fotografije, piše v uvodu knjige.

HIBRIDNI PROSTORI IN SVOBODNE ROKE - TEORETSKI DELI O ZGODOVINI GLEDALIŠČA IN UMETNIŠKIH PRAKS V SLOVENIJI

Teoretski deli Hibridni prostori umetnosti ter Svobodne roke: Antologija teoretske misli v slovenskem gledališču (1899-1979) je izdala Akademija za gledališče, radio, film in televizijo (AGRFT), založil pa ju je zavod Maska. Obe deli sta del raziskovalnega programa, ki se je začel leta 2009.

Knjiga Hibridni prostori po besedah Barbare Orel, ki je delo uredila z Majo Šorli in Gašperjem Troho, predstavlja hibridne umetniške prakse, ki so se razvile v Sloveniji v zadnjih 20 letih. V delu avtorji premišljujejo prostore, "ki so se odprli vmes", kot interdisciplinarnost oziroma transdisciplinarnost. Ob tem je Orlova poudarila, da je leto 1990, ki so si ga vzeli za izhodišče, zgolj kronološka omejitev. Ta je sicer osmišljena z družbeno-političnimi okoliščinami, a ni prelomna za vsebinsko področje umetniškega ustvarjanja.

Antologija teoretske misli v slovenskem gledališču (1899-1979) Svobodne roke prinaša več kot 30 člankov in razprav. Nekateri so, kot je na novinarski konferenci zavoda Maska dejal urednik Blaž Lukan, zelo stari. V delu ni čiste teorije kot tudi ne klasičnih gledaliških kritik. Sintagma Svobodne roke je vzeta iz članka Franceta Koblarja, uvodnika v tematsko številko revije Dom in svet iz leta 1924. Nanaša se na osvoboditev gledališča od literature, je dejal Lukan, ki je delo uredil skupaj z Primožem Jesenkom.

VELIKA SKRIVNOSTNA SKRIVNOST - OTROŠKO DELO Z JUNAKI, KI IMAJO ZNAČAJE ČLOVEŠKIH LASTNOSTI

Velika skrivnostna skrivnost je knjiga o skrivnosti in prav posebni druščini, ki jo sestavljajo Radovednost, Dobravolja, Dolgčas, Lenoba, Žalost, Nesreča, Dobernasvet in drugi. Delo je polno zabavnih dialogov, ki so močno zaznamovani z značaji protagonistov. Igrivo besedilo Slavka Preglja likovno spremlja Jana Kocjan s krhkimi, skorajda izmuzljivimi in eteričnimi liki in prizori, ki ohranjajo skrivnostnost in interpretativno odprtost.

Slavko Pregl (1945) je mladinski pisatelj, pripovednik, basnopisec, založnik in urednik. Piše kratko prozo za mladino in odrasle. Objavlja pa tudi prozna dela, satirične in humoristične tekste ter poljudnoznanstvena dela za odrasle.