Slovenija 21.8.2013 12:12

Izšla je knjiga Misleca za tretje miselnih orehov

Ljubljana, 21. avgusta - Pri založbi Mladinska knjiga je izšla knjiga Misleca s podnaslovom Miselne naloge za mlade in bistroumne avtorjev Nataše, Valentina in Gregorja Bucika. Knjiga je po besedah urednice Alenke Kepic Mohar prvi izvirni priročnik miselnih nalog na Slovenskem. Kar 560 nalog je razporejenih v 13 poglavij, dodano je še poglavje Kaj je inteligentnost?.

Kot je na današnji predstavitvi povedala Nataša Bucik, je knjiga rezultat večletnega dela za reviji Ciciban in Cicido, kjer so bile nekatere od nalog že objavljene. Vendar pa z Gregorjem, ki je študent Fakultete za arhitekturo univerze v Ljubljani, razvijata vedno nove naloge. Te so zelo raznolike, pri čemer lahko najpreprostejše začnejo reševati otroci od četrtega leta starosti dalje, najzahtevnejše pa so zanimiv miselni izziv tudi za odrasle.

Valentin Bucik, sicer redni profesor za psihološko metodologijo na oddelku za psihologijo na ljubljanski Filozofski fakulteti, je poudaril, da je na anglosaksonskem pa tudi nemškem knjižnem trgu sicer zaslediti vrsto priročnikov s podobnimi nalogami za odrasle, a predvsem z naslovi, kot so Trenirajte svoj IQ in podobno. Sami so se temu želeli izogniti, saj knjiga ne vsebuje testa inteligentnosti in ne ponuja orodij in tehnik. Njen namen je predvsem spodbuditi radovednost za tretje miselnih orehov, pri čemer so posamezna poglavja namenjena različnim miselnim orehom in spodbujajo različne miselne procese. Izpostavil je še, da je z vidika razvojne psihologije pomembno, "da otrok svoje možgane daje ves čas na preizkušnjo".

Po besedah strokovnjakinje s centra za raziskovanje in spodbujanje nadarjenosti na Pedagoški fakulteti v Ljubljani Mojce Juriševič je otrokom potrebno omogočiti pogoje, da izrazijo svoje sposobnosti in zmožnosti, da jih je mogoče opazovati. Knjigo sama vidi kot odličen pripomoček za opazovanje njihovih mentalnih sposobnosti. Knjiga je namreč, kot je poudaril Valentin Bucik, zasnovana tako, da bi otroci naloge reševali skupaj s starši, starimi starši, vzgojitelji ali učitelji.

Z reševanjem nalog v knjigi se po besedah Juriševičeve krepi učni kapital otroka, sama pa v njej vidi tudi vzgojno komponento, saj krepi vztrajnost. Poleg tega so naloge v knjigi lahko osnova, ki jo je mogoče uporabiti tudi kot transfer za druge dejavnosti. "Ko se strategijo osvoji, se jo lahko uporabi tudi v drugih življenjskih situacijah," je poudarila.