Slovenija 29.3.2014 10:13

Michel Houellebecq v Ljubljani v skladu z marketinško podobo

Ljubljana, 29. marca - Francoski literarni zvezdnik Michel Houellebecq je dva dni gostoval v Ljubljani ter upravičil marketinško podobo, ki je, kot pravi, skrbno premišljena. V pogovoru za današnjo Sobotno prilogo je med drugim dejal, da je pisatelj nasprotje poklica, kajti če opravljaš normalen poklic, se izkušnje kopičijo, kot pisatelju pa mu je vsakič težje.

Houellebecq novinarjem ni pretirano naklonjen. Na kakšne vrste vprašanj se kot pisatelj čuti pristojen odgovarjati: o delu, o zasebnosti ali o zahodni civilizaciji nasploh? Houellebecq je bil v svojem odgovoru, kar je pogosto, kratek: "O romanih, ja, če sem med bralci, jim poskušam odgovoriti. O svojem zasebnem življenju pa si smem dovoliti govoriti neumnosti, se pravi, da pogosto lažem. O zahodni civilizaciji pa... Tovrstna vprašanja mi gredo pogosto na živce ..."

Houellebecq, avtor romanov Platforma, Osnovni delci in Zemljevid in ozemlje, pogosto tematizira tabuje. Zdi se, da je tabu postala starost, ki ni več povezana z modrostjo, ter da vlada diktatura mladosti. Od kod sprememba? "Zgodila se je ideja o spremembi. Nujna posledica tega pa je, da stari, kar zadeva znanje, niso več zanimivi. Ker se je svet spremenil, se v njem ne znajdejo več. V svetu, ki se spreminja, modrost in izkušenost nimata več nobenega smisla. Gre torej za idejo, da se svet spreminja. Ki je morda že sama po sebi pretirana, saj se svet ne spreminja tako hitro," je dejal pisatelj.

Francoski pisatelj je spregovoril tudi o medijih: "Mediji so za poneumljanje množic. Nič pametnega ne ponudijo. Treba je iskati po blogih. Ko sem pisal Možnost otoka, sem še uporabljal knjige - kar nekaj jih je, dobro napisanih, v francoščini. O kliniki Dignitas pa sem vse našel na spletu."

Michel Houellebecq je spregovoril tudi o ZDA. Ne odobrava njihovih vojaških akcij, "ki za povrhu zadnje čase klavrno propadejo". Pri vohunskih akcijah ga "šokira njihova neučinkovitost". In kako je s stereotipno predstavo o nizki ravni splošne razgledanosti Američanov? "Jaz se tam seveda družim predvsem s kultiviranimi ljudmi, vendar mislim, da ti stereotipi držijo, saj v tem je problem," je dejal Houellebecq, ki ne skriva, da mu sloves zoprneža pomaga ustvarjati urednica in ena vodilnih pri založbi Gallimard Teresa Cremisi.

Cremisijeva odgovarja na govorice. Kot pravi Houellebecq, nekaj podobnega dela za vse avtorje, a zanj ima poseben tretma. "Novinarji pa temu verjamejo. Gre za dovršen marketing," je razkril pisatelj.