Intervju 29.5.2014 11:30

Bogdan Benigar za STA: Težko je izpostaviti posameznega izvajalca, če narediš izbor med množico

pripravil Naum Dretnik

Ljubljana, 29. maja - V Ljubljani bo v petek in soboto potekal osrednji program 30. Druge godbe, ki bo tako kot lani ponudila vrsto koncertov v strnjenem dogajanju. Med koncerti je težko izpostaviti enega ali dva izvajalca, saj je že v osnovi narejen izbor ducata med več sto možnimi, a je član upravnega odbora Druge godbe Bogdan Benigar za STA vseeno izbral tri.

Ljubljana, Cankarjev dom. Vodja programa jazza in glasb sveta v Cankarjevem domu Bogdan Benigar. Foto: Tamino Petelinšek/STA Arhiv STA

Ljubljana, Cankarjev dom.
Vodja programa jazza in glasb sveta v Cankarjevem domu Bogdan Benigar.
Foto: Tamino Petelinšek/STA
Arhiv STA

Uvodni takti Druge godbe, na kateri bo tokrat prvič kot osrednji gost nastopil domači glasbenik - Magnifico, bodo zazveneli že drevi, ko bo v Cankarjevem domu nastopila argentinska glasbenica Juana Molina.

Začenja se 30. Druga godba. Po lanskem letu, ko je trajala brez predaha, nadaljujete s podobnim konceptom. Zakaj ste se odločili za tako strnjeno podobo?

Naj navedem dva bistvena razloga. Prvi se nanaša na število koncertnih in drugih kulturnih dogodkov v Ljubljani v mesecu maju, ki je z leti tako močno naraslo, da Druga godba ni bila več tako prepoznavna (in pomembna) za občinstvo, ki je bilo prisiljeno izbirati med dogodki. Najslabše jo je odnesla prav Druga godba, saj je večina obiskovalcev izbrala le en koncert ali dva. In iz tega sledi drugi razlog - identifikacija občinstva s festivalom. Druga godba ima smisel kot festival le v primeru, da jo ljudje sprejmejo kot festival, ne samo kot ponudbo posameznih koncertov skozi teden. In to se je lani z novim konceptom tudi zgodilo. Zato ga letos v dopolnjeni različici nadaljujemo.

Festival je v 30 letih obstoja nekajkrat spremenil obliko - leta 2012 je potekal skozi vse leto. Lahko takšne spremembe vplivajo na prepoznavnost festivala, manjši obisk ali verjamete, da tako ohranjate občinstvo "živahno"?

Tisto leto je bilo posebno, ker je Druga godba pridobila evropska sredstva in smo bili obvezani narediti več kot sicer, da smo lahko odobrena sredstva izkoristili. Morate se zavedati, da Druga godba ni javni zavod, ki ima zagotovljeno večino ali vsa sredstva za stroške dela. Zato moramo biti na vseh ravneh organizacije in izvedbe festivala fleksibilni. In seveda, spremembe vplivajo na prepoznavnost festivala. Najslabše je, če festival ni dovzeten za spremembe, ko postane okostenel. In z njim občinstvo. Takšna pot nima dolgoročne prihodnosti. Govorim seveda o ponudbi, ki ni povezana z resno glasbo.

Kako se je festival spreminjal skozi leta, kakšno je občinstvo, ali prepoznavnost festivala raste? Ker se je večkrat umestil med 25 najboljših festivalov po izboru britanske revije Songlines - ali se to pozna pri gostih, ki jih uspete privabiti, kako je s financami?

Upam, da je razvidno, da ima festival vizijo in da ima svojo programsko prepoznavnost s posebnostmi, ki ga ločujejo od drugih sorodnih festivalov. Sicer menim, da morajo o tem soditi drugi. V tujini večina vidi te posebnosti, pri nas pa je to odvisno od zasedbe ekspertov v komisijah - od njihovega strokovnega mnenja je odvisno tudi javno financiranje. Vsaj še eno leto bo financiranje, ki ga zagotavlja ministrstvo za kulturo, bistveno večje od tega, ki ga prispeva Ljubljana. Za obdobje 2016-2018 pa upam, da bomo ponovno izbrani na programskem razpisu ljubljanske občine, ki omogoča bistveno boljše pogoje delovanja. Na srečo je bila Druga godba do sedaj sposobna pridobiti tudi dovolj lastnih sredstev za ohranjanje kvalitete in obsega programa. Poudarjam, do sedaj.

Morda za konec še nekaj besed o letošnjem festivalu. Kaj bi izpostavili?

Če med več 100 možnimi izvajalci izbereš ducat najprimernejših, potem je res težko izpostaviti enega ali dva. Ampak, ker to ni všečno medijem, bom izbral tri imena. Bombino, ker je preprosto najbolj vroč kitarist iz Afrike, Jambinai, ker so na fantastičen način združili korejsko tradicijo z urbano rockovsko zvočnostjo, ki jim je odprla vrata na vse glasbene festivale, vključno z največjimi rockovskimi, ter Magnifico, ki je za obletnico sprejel povabilo festivala, ki ga je začel bolj ceniti tudi zato, ker je bil soočen z njegovo veliko prepoznavnostjo v tujini.