Slovenija 24.2.2015 11:08

V Jakopičevi galeriji pregledna razstava fotografij Marka Modica

Ljubljana, 24. februarja - V Jakopičevi galeriji bodo drevi odprli pregledno fotografsko razstavo Marka Modica Peti element. Razstava z izborom del iz opusa treh desetletij umetnikovega ustvarjanja zajema štiri sklope fotografij, ki so umeščeni v cikle štirih elementov, peti pa zaradi svoje vseobsegajoče narave nima svojega cikla, je za STA dejala kustosinja Marija Skočir.

Razstava ponuja izčiščen konceptualni izbor ustvarjanja Marka Modica, ki velja za enega najbolj umetniško usmerjenih fotografov srednje generacije. Predstavljen je umetnikov abstrakten, konceptualen in asociativen svet. "Modičev svet je ne nazadnje svet kuriozitet, pogosto svet umetniške latovščine in neberljivih sporočil," je ob razstavi zapisala Skočirjeva.

Cikli fotografij, ki predstavljajo elemente, so, kot je povedala kustosinja, pospremljeni z avtorjevimi citati. Tako si je denimo ob ciklu ognja mogoče prebrati stavek: "Slišite zvoke razžarjenih ogledal."

Peti element brez cikla se lahko razume kot avtorjevo fotomontažo ali pa morda njegovo ustvarjalnost, je dejala Skočirjeva in navedla citat, ki spremlja ta element: "V žepu lahko nosiš le majhen košček vesolja."

Gledalca razstava, ki jo spremlja avtorjeva glasba, postavlja pred izziv notranjega branja. "Le redko je voda zares voda, ogenj je pogosto hladen in zrak veje le v gledalčevem občutenju določene fotografije," je med drugim zapisala Skočirjeva.

Marko Modic (1958) je začel fotografirati kot študent na Biotehniški fakulteti. Njegova umetniška iskanja so bila neločljivo povezana z dolgimi potovanji po svetu in ekstremnimi športnimi podvigi. Svojo pot v fotografiji je v 80. in 90. letih podčrtoval predvsem s performansi pa tudi z likovnim in besednim izražanjem. Ustvarjal in razstavljal je tako doma kot po svetu, med drugim tudi v Ekvadorju, v Patagoniji, Kanadi in ZDA. Pripravil je več kot 40 samostojnih razstav, ki jih je leta 1988 uvedla razstava v Moderni galeriji v Ljubljani.

Modičev pristop k fotografiji, v katerem je pred desetletjem napravil premik od analogne k digitalni tehnologiji, ostaja vseskozi izrazito avtorski in elementaren, kar se odraža predvsem v odklanjanju računalniške obdelave in postprodukcije fotografij, je še zapisala kustosinja.