Slovenija 24.3.2015 11:53

Založniki in knjigotržci sprejeli medijski manifest

Ljubljana, 24. marca - Založniki in knjigotržci so ob nedavni konferenci Knjiga in mediji sprejeli medijski manifest, naslovljen na RTV Slovenija, tiskane medije, komercialne radijske in televizijske postaje ter spletne medije. Najbolj konkretni predlogi so vezani na RTV Slovenija, ki naj knjigi, branju in celotni knjižni verigi še naprej posveča posebno pozornost.

Ljubljana. Knjige. Foto: Nebojša Tejić/STA Arhiv STA

Ljubljana.
Knjige.
Foto: Nebojša Tejić/STA
Arhiv STA

Založniki in knjigotržci so se na 3. tematski konferenci založnikov in knjigotržcev, ki je potekala 19. marca, strinjali, da je knjiga temeljni steber slovenske kulture in identitete. Da bi ji omogočili učinkoviteje opravljati njeno poslanstvo, so soglasno sprejeli tridelni medijski manifest o knjigi.

V prvem delu naslavljajo Radio in Televizijo Slovenija ter ju pozivajo, naj knjigi še naprej posvečata posebno pozornost. Še posebej naj bodo pozorni na tiste ustvarjalce, založniške programe in knjižne ter revialne izdaje, ki v slovenski kulturni krajini izpričujejo vrhunskost.

Še posebej televizija naj bi bila med drugim bolj pogumna in ustvarjalna pri oblikovanju oddaj, ki na inovativen in sodoben način nagovarjajo bralce, jih spodbujajo k branju knjig, usmerjene pa so na različne ciljne in starostne skupine bralcev. Na ta način bo krepila zavest posameznika o pomenu knjige za njegov intelektualni in duhovni razvoj. Predstavljanje novih knjižnih izdaj mora biti prepoznano in priznano kot informiranje o posebnih vsebinah, ki so v javnem interesu, piše v manifestu, v katerem so podani tudi konkretni predlogi.

Tiskani mediji naj po manifestu knjigi pogumneje odmerjajo prostor tako s kakovostno kritiko izdanih del kot s predstavljanjem obsežne knjižne produkcije slovenskih založnikov. Področji knjige in medijske krajine, zlasti tiskanih medijev, naj v prihodnje vzpostavita partnerstvo in zavezništvo. Avtorji manifesta menijo, da so predvsem tiskani mediji pomembni za prenašanje pozitivnega sporočila o pomenu branja.

V manifestu ugotavljajo tudi, da imajo komercialne radijske in televizijske postaje ter spletni mediji v okviru knjižne verige zanimiv in še neizkoriščen potencial. Partnerstva med medijskimi hišami in založniki ter drugimi akterji na knjižnem trgu lahko pri nastajanju novih oddaj, povezanih s knjigo, avtorji, branjem, prinesejo korist vsem udeleženim.

Avtorji, založniki, knjigarnarji, knjižničarji in strokovnjaki s področja bralne kulture medijem vseh vrst ponujajo partnerstva v kampanjah, s katerimi se bo širila zavest o pomen knjige in branja. Manifest zaokroža misel, da je čas za sobivanje "in knjig in medijev, za njihovo prepletanje".