Svet 26.5.2015 5:30

Razstava v Amsterdamu Henrija Matissa predstavlja v novi luči

Amsterdam, 26. maja - V amsterdamskem Muzeju Stedelijk je na ogled razstava Matisseva oaza, ki francoskega slikarja, grafika in kiparja Henrija Matissa (1869-1954) predstavlja v novi luči. Postavitev v pritličju muzeja Matisseva dela združuje z deli drugih umetnikov iz zbirke muzeja. Odprta bo do 16. avgusta.

Kot piše na spletni strani muzeja, gre za doslej najštevilčnejšo predstavitev umetnikovih del na Nizozemskem. Postavitev združuje slike, skulpture in dela na papirju.

S postavitvijo Matissevih del ob dela drugih umetnikov - Matisevih sodobnikov in umetnikov, na katere je vplival - so nastale izjemne kombinacije, ki tako Matissa kot druge umetnike predstavljajo v novi luči.

Vendar pa po besedah vodje zbirk v muzeju Stedelijk Barta Ruttena primerjava Matissevih del z deli drugih umetnikov iz zbirke muzeja ne omogoči le, da obiskovalec to zbirko vidi v novi luči, ampak daje dober vpogled tudi v delo enega najbolj razstavljanih in raziskanih umetnikov na svetu.

Matisse se je rodil v kraju Le Cateau Cambresis. Študiral je pravo v Parizu. Slikati je začel leta 1890. Od leta 1892 je bil v Parizu učenec Gustava Moreauja, leta 1898 je bil v Londonu, nato krajši čas na Korziki. Pozneje je delal v Parizu, od leta 1914 pa največ v južni Franciji, v okolici Nice.

Na začetku je ustvarjal pod vplivom postimpresionistov, po letu 1905 pa je postal eden glavnih predstavnikov fauvizma. Umetnike te slikarske usmeritve so zaradi primitivnega in divjega sloga, uporabe močnih, pisanih in intenzivnih barv ter naglih potez označili za divje zveri, francosko betes fauves, iz česar se je sčasoma razvilo poimenovanje smeri.

Ustvarjal je akte, pejsaže, tihožitja in interierje. V zadnjem obdobju je uporabljal tehniko kolaža. Ustvarjal je tudi scenografije za baletne predstave in knjižne ilustracije. Med najpomembnejšimi deli so Joie de vivre (1906), Gospa s klobukom (1905), Klavirska ura (1916), Odaliska z magnolijami (1924), Dama v modrem (1937) in Rdeči interier (1948).