Slovenija 2.6.2015 13:07

V MGL sezona 2015/16 na temo Strast in čast - ali sploh še obstajata?

Ljubljana, 2. junija - V Mestnem gledališču ljubljanskem (MGL) bo v sezoni 2015/16 vodilna misel Strast in čast - ali sploh še obstajata? Pripravili bodo 12 premier - šest na velikem odru, pet na Mali sceni in eno v Studiu. Od tega bo v slovenskem gledališkem prostoru kar devet besedil uprizorjenih prvič, pri čemer bodo tri doživela krstno izvedbo.

Kot je na današnji novinarski konferenci dejala direktorica in umetniška vodja MGL Barbara Hieng Samobor, se jim je, ko so zbrali glavnino besedil za novo sezono, pokazala glavna misel, ki je skupna sicer zelo različnim tekstom, to je novo iskanje vrednot in stvari, za katere menijo, da izginjajo. Sezono so zato naslovili Strast in čast - ali sploh še obstajata?, čeprav s tem po njenih besedah tvegajo posmeh, češ da so naivni ali romantični, a so se kljub temu odločili tvegati.

Sezono bodo začeli s krstno uprizoritvijo dramskega besedila Sedem kuharic, štirje soldati in tri sofije. Avtorica Simona Semenič je za izjemno bogato, v vseh smereh razplasteno in očarljivo gledališko igro prejela Grumovo nagrado za najboljše slovensko dramsko besedilo 2015. Režijo bo prevzel Diego de Brea. Kot je dejal, se bo tokrat prvič soočil s tekstom, ki še nima zgodovine, ki je svež, nov in še nepreizkušen.

Oktobra bodo sledila premiera dramske pesnitve Henrika Ibsena Peer Gynt, ki bo koprodukcija s Slovenskim stalnim gledališčem (SSG) v Trstu. Kot je poudarila Hieng Samoborjeva, naslovni junak spada v galerijo najznamenitejših junakov vseh časov. Režijo bo prevzel Eduard Miler, ki je tudi umetniški koordinator SSG Trst, avtorica priredbe je Žanina Mirčevska.

Zatem bo na velikem odru na vrsti premiera igre Vrtiljak Arthurja Schnitzlerja. Delo je v knjižni obliki izšlo leta 1900, na krstno uprizoritev je čakalo 20 let. V MGL ga bo na oder postavil mladi režiser Marko Čeh.

Drugi del sezone bodo nadaljevali s prvo slovensko uprizoritvijo drame Dunsinane Davida Greiga, škotskega dramatika mednarodnega slovesa. Igra se začne tam, kjer se konča Shakespearov Macbeth, z angleškim zavzetjem škotskega gradu Dunsinane. Avtor zgodovinski okvir dogajanja presega s prizori, ki so lastni vsaki vojni v kateremkoli času. Režijo bo prevzel Aleksandar Popovski.

Tradicijo uprizarjanja muzikalov bodo nadaljevali s krstno uprizoritvijo besedila Tisoč in ena noč v režiji Ivane Djilas. Libreto po motivih omenjenega besedila piše pesnica Katja Perat, glasbeni del bo prispeval Boštjan Gombač. Premiera bo marca.

Na velikem odru bodo sezono zaključili z dramo 3 zime hrvaške dramatičarke Tene Štivičić, ki živi in ustvarja v Londonu. Avtorica je zanjo prejela nagrado Susan Smith Blackburn 2015, ki jo v New Yorku podeljujejo najboljšim dramatičarkam z vsega sveta, ki pišejo v angleščini. Rafinirano in ganljivo sago o družini Kos bo, kot je dejala Hieng Samoborjeva, režirala sama.

Na Mali sceni pa bodo uprizorili pet svežih, novih besedil v slovenskem gledališkem prostoru. Drama Samorastniki avtorice Simone Hamer, ki je nastala po motivih Prežihovega Voranca, bo septembra doživela krstno izvedbo. Režijo bo prevzela Eva Nina Lampič.

Oktobra bo na vrsti prva slovenska uprizoritev komedije Daniela Glattauerja Čudežna terapija, ki jo bo režirala Tijana Zinajić. November pa bo prinesel premiero drame Pogovori na štiri oči, ki so zadnji del avtobiografske trilogije Ingmarja Bergmana. Režijo bo prevzel beograjski režiser Nikita Milivojević.

Kos plastike je nova igra Mariusa von Mayenburga. Besedilo je bilo krstno uprizorjeno aprila letos v Berlinu, v MGL bo režijo prevzel Primož Ekart. Sezono pa bodo na Mali sceni zaključili s prvo slovensko uprizoritvijo komedije Iluzije ruskega dramatika Ivana Viripajeva v režiji beograjske režiserke Anje Suša.

Za začetek sezone pa v MGL napovedujejo še koprodukcijo z AGRFT Medeja, Medeja, Medeja po motivih Senekove in Evripidove Medeje v režiji mlade režiserke Mateje Kokol.