Intervju 15.10.2015 14:33

Lea Bartha: Šovi talentov so za nekatere dobra odskočna deska, za marsikoga pa frustracija

pogovarjala se je Jasmina Vodeb Baša

Ljubljana, 15. oktobra - Lea Bartha je pevka, ki ji je prepoznavnost prinesla vloga Sophie v muzikalu Mamma Mia!. Poleg petja se ukvarja tudi s pedagoškim delom. Kot je povedala za STA, na pouk pride tudi marsikdo, ki si želi nastopiti na šovih talentov. Ti so po njenem mnenju dvorezen meč, lahko so odskočna deska, za mnoge pa tudi frustracija.

Ljubljana. Intervju z Leo Bartha. Foto: Anže Malovrh/STA

Ljubljana.
Intervju z Leo Bartha.
Foto: Anže Malovrh/STA

Ljubljana. Intervju z Leo Bartha. Foto: Anže Malovrh/STA

Ljubljana.
Intervju z Leo Bartha.
Foto: Anže Malovrh/STA

Ljubljana. Intervju z Leo Bartha. Foto: Anže Malovrh/STA

Ljubljana.
Intervju z Leo Bartha.
Foto: Anže Malovrh/STA

Ljubljana. Intervju z Leo Bartha. Foto: Anže Malovrh/STA

Ljubljana.
Intervju z Leo Bartha.
Foto: Anže Malovrh/STA

Ljubljana. Intervju z Leo Bartha. Foto: Anže Malovrh/STA

Ljubljana.
Intervju z Leo Bartha.
Foto: Anže Malovrh/STA

Ljubljana. Intervju z Leo Bartha. Foto: Anže Malovrh/STA

Ljubljana.
Intervju z Leo Bartha.
Foto: Anže Malovrh/STA

Ljubljana. Intervju z Leo Bartha. Foto: Anže Malovrh/STA

Ljubljana.
Intervju z Leo Bartha.
Foto: Anže Malovrh/STA

Ljubljana. Intervju z Leo Bartha. Foto: Anže Malovrh/STA

Ljubljana.
Intervju z Leo Bartha.
Foto: Anže Malovrh/STA

Lea Bartha, rojena leta 1986 v Ljubljani, je ob študiju na Pedagoški fakulteti obiskovala tudi Srednjo glasbeno šolo. Trenutno svoje znanje dopolnjuje na magistrskem študiju muzikologije. Večkrat se je kot štipendistka ameriške šole Music Theater Bavaria udeležila seminarjev v Nemčiji iz gledališke glasbe, med drugim tudi iz muzikalov. Tako se je že tam srečala z broadwaysko produkcijo, tudi z Mammo Mio!.

Pri slovenski različici muzikala Mamma Mia!, največji uspešnici letošnjega Festivala Ljubljana, so ji dodelili osrednjo vlogo Sophie. V muzikalu se je morala spopasti tudi s plesno in igralsko platjo. Pri plesnem delu ni pričakovala težav, saj je, kot je pojasnila, že kot otrok plesala balet, obenem ima tudi izkušnje na področju latinskoameriških plesov, ki jih trenira s partnerjem. Pa vendar je na vajah Mojce Horvat ugotovila, da bo oreh trši, kot si je predstavljala. Plesne tehnike je kmalu osvojila, podobno tudi igralske. Pri slednjih so bili njej in ostalim pevkam v veliko pomoč srbski režiser Jug Radivojević in igralca Uroš Smolej in Gojmir Lešnjak - Gojc.

Besedila pesmi skupine Abba so v muzikalu poslovenjena. Ko so pevci v roke prejeli prevedene pesmi, so bili prijetno presenečeni, je povedala Bartha, ki je pohvalila zamisel Tomaža Domicelja, da v pesmih ohrani izviren zven. To je storil z zlogi, ki jih je želel približati angleščini, tako je denimo money, money money spremenil v meni, meni, meni, je pojasnila. Pohvalila je tudi Domiceljevo odprtost do predlogov, ki so mu jih posredovali nastopajoči.

Lea Bartha je tudi glasbena pedagoginja. Svojo pedagoško pot je začela leta 2009 kot mentorica za petje pri zasebni glasbeni šoli Gvido, zdaj deluje samostojno. Na pouk prihajajo učenci zelo različnih starosti, od 10 do 50 let. Veliko mladih je, kot opaža, pod vplivom šovov talentov: "Večkrat me kdo vpraša, kam se lahko prijavim na avdicijo?" Posamezniki srednjih let običajno pridejo, ker so si že od nekdaj želeli peti, "nekateri izmed njih kar vztrajajo pri meni tudi po več let, spet drugi pa pridejo le za za kratko obdobje, da se pripravijo na kakšen sprejemni izpit," je povedala.

Do šovov talentov je kritična. Na njih se, kot pravi "predstavi marsikdo, ki zna nastopati, nima pa pevskega znanja". Obenem so ti šovi, sploh za mlajše, lahko nevarni. Ti namreč skušajo oponašati pevce in si lahko zato pokvarijo glas in uničijo glasilke. "Otroške glasilke, ki še niso zrele, je treba paziti," je opozorila.

Ker je po izobrazbi biologinja, ve, kakšna je zgradba dihalnega sistema in glasilk, pri delu z glasom - to med drugim ponuja tudi v programu Nega glasu - pa je veliko znanja pridobila tudi od svoje profesorice in mentorice Nade Žgur. Kot je povedala, je pri njej opazovala, kako uči svoje učence, da ne zlorabljajo glasu, da ne vpijejo ter da med petjem pijejo veliko tekočine.

Z Nado Žgur sodeluje že od rosnih let, ko jo je ta povabila k vokalni skupini Lifeteen, ki se je pozneje preimenovala v Alfa in omega. Iz male skupine je zrasel zbor, sestavljen iz pevcev jazza, ki izvajajo jazz-sakralne koncerte na precej visoki ravni, je povedala. Trenutno se pripravljajo na koncert Peter Opeka za prijatelje, ki bo v soboto v Hali Tivoli.

Za jazz jo je navdušila prav Žgurjeva. "Ravno sem se vpisala na nižjo glasbeno šolo na klasično petje, ko me je vprašala, če bi se želela pripraviti na sprejemne izpite za jazz petje," je povedala. Tako je bila dve leti v t. i. pripravnici na jazz oddelku, nato pa se je še štiri leta urila na rednem programu.

Sinhronizirala je tudi več pesmi za animirane filme na TV Slovenija. Kot pravi, ji je petje v risankah v veliko veselje: "Če bi se dalo od tega živeti, bi počela samo to", je poudarila. "V studiu gledaš risanko in poješ; včasih je težko, ker ni iztočnic, a večinoma je zelo prijetno," je dodala.

Kljub uspehu muzikala Lea Bartha ostaja na trdnih tleh. Ko sva se z intervjuja odpravili z dvigalom z nebotičnika, so zavrteli Abbino pesem. Pred več gospa v dvigalu mi je rekla: "Poglej, kakšno naključje!" To je vzpodbudilo neko gospo, da je vprašala navzoče: "Ste že bili na muzikalu v Križankah?". Lea je le skromno odvrnila: "Jaz na vseh".