Svet 22.10.2015 5:00

V Malagi razstava o povezavah med Picassom in nemško umetnostjo

Malaga, 22. oktobra - V Picassovem muzeju v Malagi je na ogled razstava, ki raziskuje povezave med španskim umetnikom Pablom Picassom in nemško umetnostjo. Pod naslovom Picasso - nemški register je združenih 75 Picassovih del in več kot 100 del nemških umetnikov, med njimi dela Maxa Beckmanna, Heinricha Campendonka, Otta Dixa, Lucasa Cranacha starejšega.

Ljubljana. Podpis slikarja Pabla Picassa. Foto: Matej Leskovšek/STA Arhiv STA

Ljubljana.
Podpis slikarja Pabla Picassa.
Foto: Matej Leskovšek/STA
Arhiv STA

Kot so zapisali v Picassovem muzeju, se je s Picassovim odnosom do njegove domovine Španije ali do njegove druge domovine Francije ukvarjalo že veliko umetnostnih zgodovinarjev, medtem ko so njegove povezave z nemške umetnostjo le slabo raziskane.

Po besedah komisarja razstave Joseja Lebrere je Picasso na nemške umetnike vplival posredno. "Za nemške umetnike je bil s kubizmom rival, ki ga je veljalo preseči," njegove besede povzema nemška tiskovna agencija dpa.

Na drugi strani pa Picassa, ki nikoli ni obiskal Nemčije, nemški umetniki niso pretirano zanimali. Kljub temu je Nemčijo cenil. V mladosti je enemu izmed svojih prijateljev pisal, da bi, če bi imela sina, tega poslal študirati v München in ne v Pariz, še piše dpa.

Razstava je na ogled do 21. februarja.

Španski slikar, grafik in kipar Pablo Picasso (1881-1973) velja za enega najpomembnejših umetnikov 20. stoletja. Skupaj z Georgesom Braqueom je bil začetnik kubizma in njegov glavni predstavnik. Rodil se je v Malagi, študiral v Barceloni in Madridu. Od leta 1904 je živel in delal v Parizu. Po drugi svetovni vojni se je preselil v Vallavis na Azurni obali, kjer se je med drugim začel posvečati keramiki. Vsako leto je v kraju priredil tudi po dve ali tri razstave. Umrl je v Mouginsu.

V svojem izjemno plodovitem ustvarjalnem življenju je prešel več faz. Realističnemu obdobju (1895-1901), v katerem je uporabljal močne barve, je sledilo modro obdobje s slikama La vie in Stari kitarist. Rožnato obdobje (1904-1906) zaznamujeta sliki La toilette in Gertrude Stein. V obdobju kubizma (1906-1925) so nastale slike Avignonske gospodične, Sedeči akt, Aficionado in Harlekin ter kolaži. Sledilo je obdobje neoklasicizma z elementi nadrealizma (1925-1945), v katerem je denimo nastala slika Ples, nato pa čas intenzivnega ukvarjanja z grafiko, kiparstvom in keramiko.