Na hitro prelistano 23.1.2016 8:00

Na hitro prelistano: Novosti na domačem knjižnem trgu

Ljubljana, 23. januarja - Slovenski gledališki inštitut je izdal delo dramaturga in kritika Primoža Jesenka Rob v središču: Izbrana poglavja o eksperimentalnem gledališču v Sloveniji 1955-1967, založba Miš pa mladinsko delo nizozemske avtorice Ane Woltz Nenavaden teden s Tesso. Mladinska knjiga je izdala priročnik Ranka Rajovića Kako z igro spodbujati miselni razvoj otroka.

Ljubljana. Knjiga Ranka Rajoviča z naslovom Kako z igro spodbujati miselno razvoj otroka. Foto: STA

Ljubljana.
Knjiga Ranka Rajoviča z naslovom Kako z igro spodbujati miselno razvoj otroka.
Foto: STA

Ljubljana. Knjiga Primoža Jesenka z naslovom Rob v središču. Foto: STA

Ljubljana.
Knjiga Primoža Jesenka z naslovom Rob v središču.
Foto: STA

Ljubljana. Knjiga Anne Woltz z naslovom Nenavaden teden s Tesso. Foto: STA

Ljubljana.
Knjiga Anne Woltz z naslovom Nenavaden teden s Tesso.
Foto: STA

ROB V SREDIŠČU - TEORETSKO DELO O EKSPERIMENTALNEM GLEDALIŠČU V 50. IN 60. LETIH

Avtor v knjigi izhaja iz spoznanja o prepletenosti institucionalne in zunajinstitucionalne dejavnosti v času razvoja slovenskega gledališča po letu 1950, ko se je to napajalo z ustvarjalnimi tokovi zunaj Slovenije oziroma Jugoslavije. V njej je prikazana dialektika razvojnih premen, ki jih niso napovedovala le gostovanja gledališč iz Evrope, pač pa tudi dejavnost posameznikov, ki so z opozarjanjem na žanrske in slogovne pristope, ki so bili v tujini že uveljavljeni, razmikali obzorja.

Jesenkova knjiga skozi zgodbe o umetniških organizmih eksperimentalnih gledališč Balbine Baranovič, Drage Ahačič in Odra 57, ob tem pa še drugih dejavnikov - Študentsko aktualno gledališče, Delavski oder, eksperiment v Drami, Stranski vhod Jurija Součka - podaja tudi natančen vpogled v pomemben segment zgodovine slovenskega gledališča, je o delu zapisal recenzent Tomaž Toporišič.

Avtor posveti ustrezno pozornost tudi estetskim značilnostim eksperimentalnega gledališča, opozarja na tesno prepletenost estetike s prostorsko umeščenostjo eksperimenta, utrdi razliko med avantgardnim in eksperimentalnim in v uvodu celo izdela priročno teorijo eksperimenta (lnega), pa je zapisal recenzent Blaž Lukan.

Primož Jesenko (1975) je dramaturg, teatrolog in raziskovalec v Slovenskem gledališkem inštitutu. Magistriral je na AGRFT. Od leta 2004 je urednik za področje gledališča pri mesečniku Dialogi. Objavlja v teatroloških zbornikih in knjižnih izdajah. Sodeloval je v več projektih. V letih 2012 in 2013 je bil selektor Borštnikovega srečanja.

NENAVADEN TEDEN S TESSO - MLADINSKO DELO O DEKLICI, KI SI ŽELI NA NENAVADEN NAČIN SPOZNATI OČETA

Glavna protagonista dela sta enajstletna Tessa in desetletni Samuel, ki se srečata med prvomajskimi počitnicami na nizozemskem otoku Texel. Ona ga hitro pritegne v svoje nenavadne načrte, kako bo spoznala očeta, ki ne ve, da ima hčer. Tessa je njegovo ime našla v maminem starem dnevniku in ga izsledila po internetu. Povabila ga je, da preživi teden v njuni hišici na obali, ki jo oddajata turistom, o čemer ni obvestila mame. Tessin namen je preizkusiti očeta, če je sploh vreden, da ima takšno hčer, kot je ona, in izmislila si je res nenavadna preverjanja. Pri izvedbi svojega načrta potrebuje Samuelovo pomoč, seveda pa gredo stvari narobe in se marsikdaj humorno, včasih pa tudi resno zasučejo.

Nizozemska pisateljica Anna Woltz je v Leidnu študirala zgodovino, zdaj pa se preživlja zgolj s pisanjem. Napisala je 20 knjig, ki so bile prevedene v številne jezike. V slovenščini je leta 2012 izšla njena knjiga Dekle z Marsa.

KAKO Z IGRO SPODBUJATI MISELNI RAZVOJ OTROKA - PRIROČNIK Z VAJAMI ZA BOLJŠI OTROKOV MISELNI RAZVOJ

Knjiga temelji na najnovejših izsledkih o delovanju možganov, predvsem na spoznanju, da je za razvoj intelektualnih sposobnosti poleg drugih dejavnikov odločilno število nevronskih povezav, ki se intenzivno formirajo v otrokovem zgodnjem otroštvu. Pretirano gledanje televizije, igranje videoigric, pomanjkanje fizične aktivnosti in grafomotoričnih dejavnosti poškodujejo in zmanjšujejo možnosti za razvoj bioloških potencialov, ki jih otrok nosi v sebi. Zgodnje otroštvo je osnova za nadaljnji intelektualni razvoj otroka, zato avtor v knjigi predlaga številne vsakodnevne dejavnosti, ki stimulirajo otrokov mentalni razvoj.

Ranko Rajović je specialist interne medicine, magister nevrofiziologije in od leta 2003 član odbora za nadarjene otroke pri mednarodni organizaciji Mensa. Je avtor programa NTC, sistema učenja, ki v pedagogiko uvaja dognanja nevrofiziologije in se izvaja v 16 evropskih državah, tudi v Sloveniji. Od lani deluje na Pedagoški fakulteti v Kopru.