Svet 20.5.2016 5:30

V Marseillu razstava o vplivu tradicij na delo Pabla Picassa

Marseille, 20. maja - V Muzeju evropskih in sredozemskih civilizacij v Marseillu je na ogled razstava z naslovom Picasso, genij brez piedestala. Postavitev prek 270 del pripoveduje o tem, kako zelo so na španskega umetnika Pabla Picassa vplivali ljudska umetnost in tradicije ter običaji njegovega časa, še posebej tisti iz rojstne Španije.

"Njegovo otroštvo in Katalonija sta bila dva njegova najpomembnejša vira navdiha," besede kustosinje razstave Josephine Matamoros povzema nemška tiskovna agencija dpa.

Tako se denimo na njegovih slikah pogosto pojavljata rdeča volnena čepica, ki jo ponekod v Kataloniji moški še danes nosijo na tradicionalnih prireditvah, ali mantilja, pajčolanasto pokrivalo žensk. Med drugim ju je na razstavi mogoče videti na delu Španski par, ki je sicer v zasebni lasti.

Poleg tega je ustvaril številne prizore rokoborb, na razstavi pa je mogoče videti tudi dve deli z naslovom Matador. Postavitev dopolnjujejo keramike in skulpture.

Umetnine so za razstavo, bo na ogled do 29. avgusta, so posodili nekateri pomembni mednarodni muzeji, Picassov muzej v Parizu je denimo posodil kar 70 del.

Španski slikar, grafik in kipar Pablo Picasso (1881-1973) velja za enega najpomembnejših umetnikov 20. stoletja. Skupaj z Georgesom Braqueom je bil začetnik kubizma in njegov glavni predstavnik. Rodil se je v Malagi, študiral v Barceloni in Madridu. Od leta 1904 je živel in delal v Parizu. Po drugi svetovni vojni se je preselil v Vallavis na Azurni obali, kjer se je med drugim začel posvečati keramiki. Vsako leto je v kraju priredil dve do tri razstave. Umrl je v Mouginsu.

V svojem izjemno plodovitem ustvarjalnem življenju je prešel več faz. Realističnemu obdobju (1895-1901), v katerem je uporabljal močne barve, je sledilo modro obdobje s slikama La vie in Stari kitarist. Rožnato obdobje (1904-1906) zaznamujeta sliki La toilette in Gertrude Stein. V obdobju kubizma (1906-1925) so nastale slike Avignonske gospodične, Sedeči akt, Aficionado in Harlekin ter kolaži. Sledilo je obdobje neoklasicizma z elementi nadrealizma (1925-1945), v katerem je denimo nastala slika Ples, nato pa čas intenzivnega ukvarjanja z grafiko, kiparstvom in keramiko.