Slovenija 15.6.2016 11:30

V središču Ljubljane merilec modrine neba Martina Briclja Barage

Ljubljana, 15. junija - Na ploščadi Ajdovščina bodo nocoj ob 19. uri odprli 3,3 metra visoko instalacijo Martina Briclja Barage Cyanometer. Monolit bo meril modrino neba, prikazoval kakovost zraka v Ljubljani ter glavne onesnaževalce. Instalacija Cyanometer bo v središču prestolnice stala vse do konca leta.

Ljubljana. Glavno mesto Ljubljana. Foto: Anže Malovrh/STA Arhiv STA

Ljubljana.
Glavno mesto Ljubljana.
Foto: Anže Malovrh/STA
Arhiv STA

Instalacija Cyanometer je poklon izvirnemu cyanometru. To je je orodje, ki ga je leta 1789 zasnoval švicarski fizik in alpinist Horace-Benedict de Saussure, da bi izmeril modrino neba in s tem skušal napovedati vreme. De Saussure je s pomočjo instrumenta ugotovil, da je modrina neba odvisna od gostote delcev v zraku.

Osrednji del ljubljanskega monolita tvori de Saussurov barvni krog, sestavljen iz 53 odtenkov modre, od najsvetlejše do najtemnejše, ki jih lahko primerjamo z dejansko modrino neba. S svojo preprosto zasnovo se Cyanometer vrača k neposrednem stiku z okoljem in opominja na povezanost človeka z naravo. Obiskovalci bodo lahko na de Saussurjevi barvni skali, ki tvori jedro monolita, izmerili modrino neba, so zapisali v Muzeju tranzitornih umetnosti MoTA.

Cyanometer je nastal ob podpori Mestne občine Ljubljana, ki letos nosi naziv Zelena prestolnica Evrope, in Agencije RS za okolje. Projekt so razvili v sklopu mreže Artecitya, ki je sofinancirana v okviru programa Kreativna Evropa.

Instalacija je nov nonument iz serije Nonumentov - futurističnih, znanstveno fantastičnih in utopičnih instalacij in objektov v javnem prostoru Briclja Barage. Zadnji, imenovan Moonolith, je stal na Trgu republike med 3. decembrom in 3. januarjem. T.i. monument luni in zvezdam je na svoji površini odslikaval Luno in konstelacije zvezd, odzival pa se je tudi na mimoidoče.

Martin Bricelj Baraga je intermedijski umetnik, producent in kurator. V svojih interaktivnih projektih, avdiovizualnih performansih in kolaborativnih delih raziskuje kompleksna razmerja med človekom in tehnologijo, zanimajo pa ga tudi socialni vidiki sodobne pop kulture ter politične dimenzije posredovanih resničnosti. Svoja dela pogosto prepleta z elementi znanstvene fantastike. Je ustanovitelj festivala Sonica v Ljubljani, deluje pa tudi kot vodja zavoda MoTA - Museum of Transitory Art. S svojimi deli se je predstavil tudi v več evropskih prestolnicah in drugod po svetu.