V dunajskem muzeju Belvedere razstava Fotografija kot navdih
Dunaj, 21. junija - V oranžeriji dunajskega muzeja Spodnji Belvedere so na ogled postavili razstavo z naslovom Fotografija kot navdih - od Makarta do Klimta. Postavitev združuje 30 slik, 30 risb, dva fotografska aparata iz 19. stoletja in okoli 250 fotografij. Razstava pripoveduje o navdihu, ki ga je v umetnikih prebudila fotografija.
Kot piše na spletni strani muzeja, je iznajdba fotografije leta 1839 umetnike obenem navduševala in plašila. Medtem ko so se portretisti bali, da bodo zardi nje izgubili velik del svojih naročnikov, so številni drugi umetniki kmalu začeli odkrivati raznolike možnosti, ki jih je ponujal novi medij. Z odkrivanjem možnosti, ki jih je fotografija ponujala, je strah, da bo zaradi nje ob stran odrinjeno slikarstvo, postopoma izginil.
Nekateri umetniki so jo, predvsem v začetku, uporabljali kot pomoč svojemu spominu, drugim je bila vir navdiha. Umetniki so fotografirali tako na potovanjih kot v ateljejih, nastale fotografije in raba medija pa so se kmalu precej oddaljili od konvencionalnih načinov.
Umetnika Carl Rahl (1812-1865) in Friedrich von Amerling (1803-1887) sta denimo fotografirala svoje skice, nastale fotografije pa nato obdelovala z barvami. Ker je bilo možno fotografije multiplicirati, so te njune skice spremenile v izhodiščno točko za številen barve verzije nekega motiva. Fotografijo so uporabljali tudi umetniki, kot sta bila Hans Makart (1840-1884) in Leopold Carl Müller (1834-1892), ki sta na potovanjih fotografirala arhitekturo in ljudi.
Kot še piše na muzejski spletni strani, razstava obravnava temo, ki je neke vrste tabu. Čeprav so njihovi sodobniki vedeli, da slikarji od Makarta do Gustava Klimta veliko fotografirajo, se o tem po letu 1900 več ni govorilo. Tedaj značilni igriv in kreativni pristop k fotografiji se je izgubil v času, ko je dunajska Secesija pripravila prvo razstavo, na kateri je fotografije predstavila kot samostojne umetnine.
Razstava bo na ogled do 30. oktobra.