V Parizu oktobra prva stalna predstavitev poulične umetnosti
Pariz, 5. oktobra - V Parizu bo oktobra odprt prvi muzej poulične umetnosti Art 42. Prva stalna predstavitev tega žanra bo združila 150 del iz zbirke Nicolasa Laugera-Lasserreja. Razstava bo po pisanju francoske tiskovne agencije AFP dokaz o uveljavljanju poulične umetnosti pol stoletja zatem, ko je ta zavzela tunele podzemne železnice in zapuščene zidove.
Medtem ko zgodnji primeri poulične umetnosti po pisanju AFP v spomin prikličejo ustvarjalce, ki naskrivaj izdelujejo grafite v zapuščenih okoljih, pa so grafiti britanskega pouličnega umetnika Banksyja močne politične izjave.
Nedavno je denimo upodobil Stevea Jobsa kot migranta v begunskem taborišču v francoskem pristanišču Calais, da bi poudaril, da je bil biološki oče ustanovitelja tehnološkega velikana sirski izseljenec.
Kot je dejal Laugero-Lasserre, je bistvo poulične umetnosti v njeni bojevitosti, ki jo izraža na zidovih. Vendar ji zvestoba tradiciji, da je "na robu", ni preprečila, da si ne bi utrla poti v muzeje. Tako je bila denimo letos v Rimu postavljena razstava Banksyja, prihodnje leto se napoveduje predstavitev poulične umetnosti v Berlinu.
V pariško razstavo bodo vključena dela umetnikov, kot sta Banksy in francoski umetnik JR, pa tudi dela vrste manj poznanih imen z nenehno rastoče grafitarske scene. Po pisanju AFP želijo namreč v novem muzeju prek vodenih ogledov predstaviti tako uveljavljene kot še neuveljavljene avtorje.
Galeristka Magda Danysz, ki vodi galeriji v Parizu in Šanghaju, je poulično umetnost označila kot "umetniški fenomen, ki krasi zidove po vsem svetu". Francoski avtor JR pa v njej vidi "umetnost za tiste, ki nikoli ne gredo v muzeje".
Čeprav so nekateri prepričani, da poulična umetnost sodi v galerije, pa so na drugi strani tudi zagovorniki ideje, da mora ostati na ulicah. "Ulica je bistvenega pomena za umetnika. Je tista, ki ga navdihuje. Poleg tega je še vedno veliko lokacij, kjer je preganjana," besede Magde Danysz povzema AFP.