Slovenija 28.10.2016 15:57

Knjiga kot učinkovito orodje pri samoizobraževanju zaposlenih

Ljubljana, 28. oktobra - Knjiga je učinkovito orodje pri samoizobraževanju zaposlenih v podjetjih, je na okrogli mizi o uporabni vrednosti knjig pri delu povedal Denis Mancevič, predstavnik Skupine SIJ, ki je z Založbo UMco razvila nov poslovni model izobraževanja zaposlenih preko knjig. Te so s svojo priročnostjo lahko učinkovitejše od formalnega izobraževanja.

Južna Afrika, Johannesburg.
Knjižnica, knjige.
Foto: Xinhua/STA
Arhiv STA

Slovenska industrija jekla (SIJ) in Založba UMco sta po besedah Manceviča razvili poslovni model, ki preko dostopa do elektronskih in tiskanih izdaj knjig omogoča samoizobraževanje njihovega vodstvenega kadra na vseh ravneh, in sicer skozi vsebine, ki se ne nanašajo na vsakodnevna opravila na delovnem mestu, pa vendar so pomembna za vodenje. To pa ima vpliv na boljše poslovno sodelovanje med posameznimi subjekti v proizvodnji, je dejal.

Ena od knjig, katere se poslužujejo v Skupini SIJ, je tudi na novo izdana knjiga Založbe UMco z naslovom Pametnejši, hitrejši, boljši avtorja Charlesa Duhigga. Direktor založbe Samo Rugelj je pojasnil, da je ta knjiga sodoben prispevek na temo produktivnosti in učinkovitosti v vsakdanjem ter poklicnem življenju.

Njen avtor, kot pravi Rugelj, prinaša poglobljen in dojemljiv pregled osnovnih osmih konceptov, ki človeku omogočajo, da s svojim časom, sposobnostmi in odločitvami hitreje, lažje in bolje pride do želenega cilja. Namenjena je vsakomur, ki želi bolj aktivno delati na svojem življenju ter se sooča s preobilico dela in premalo časa.

Po navedbah Ruglja je poseben poudarek v knjigi ta, kako si organizirati delovni ali življenjski proces, da dela ne bo več, ampak bo bolj premišljeno. Knjiga daje mnogoplastne odgovore o produktivnosti in učinkovitosti ter ohranja raven z raznolikostjo zgodb.

Predsednica Društva novinarjev Slovenije Petra Lesjak Tušek je poudarila, da je knjiga zanimiva, ker so v njej zgodbe navadnih ljudi. In prav knjige z vsebino in kakovostnimi zgodbami imajo možnost za uspeh. Smisel zgodb pa je, da dolgoročno spreminjajo ljudi, je pojasnila.

Direktor Inštituta za osebni razvoj Aleksander Zadel je na okrogli mizi izpostavil, da lahko damo vrednost knjigi šele takrat, ko jo preberemo. Med poljudnimi knjigami lahko ločimo tiste, ki ponujajo "instant rešitev", pri kateri ostane bralec prazen, in tistimi, ki ga spodbudijo, da rešitev najde sam in nato kaj spremeni v svojem življenju. "Do tega je moč priti, ko iz knjige naredimo lasten priročnik, kjer se poglobimo v to, kaj bomo poskusili in kaj naredili drugače", je dejal Zadel.