Britanski glasbeniki razočarani, ker vlada ne bo investirala v novo koncertno dvorano
London, 9. novembra - Vodilni predstavniki klasične glasbe v Veliki Britaniji so izrazili razočaranje, ker se je vlada odločila, da iz načrtov za novo koncertno dvorano v Londonu umakne javna sredstva. Dirigent Daniel Harding meni, da bi bilo "uničujoče", če bi zamisli o vzpostavitvi novega glasbenega centra opustili. Vlada je svojo odločitev sporočila v petek.
Harding, glasbeni direktor Pariškega orkestra, je po poročanju britanskega Guardiana prepričan, da bi bila velika škoda, če London ne bi dobil takšne koncertne dvorane, kot jo imajo v Parizu.
Po načrtih, ki so jih lani ocenili na 278 milijonov funtov, bi koncertno dvorano zgradili na mestu londonskega muzeja. Omogočila bi novo domovanje Londonskemu simfoničnemu orkestru pod vodstvom šefa dirigenta Simona Rattlea, ki bo orkester prevzel prihodnje leto.
Po Hardingovem mnenju je trenutno domovanje orkestra, center Barbican, akustično šibko, v njej je težko zagotoviti visoko kakovosten zvok. "Je odlično konferenčno prizorišče, ne pa koncertna dvorana. Če slišiš orkester nekega večera igrati v Barbicanu, naslednjega pa v Amsterdamu ali Parizu ali Berlinu, je nekaj povsem drugega," je dejal Harding.
Nova koncertna dvorana bi bila po njegovi oceni več kot le svetovno prizorišče, saj bi odprla možnosti za nove poslušalce. "Veliko sredstev najdemo za gradnjo vseh vrst športnih prizorišč, kar je čudovito, a tudi umetnost je zelo pomembna," meni Harding.
Lani je takratni finančni minister George Osborne dodelil 5,5 milijona funtov za financiranje poslovnega načrta nove koncertne dvorane. Približno 1,25 milijona funtov je že bilo porabljenih, preostanek pa se bo zdaj vrnil v državno blagajno. Vodilni pri projektu so sicer dejali, da se bodo dela nadaljevala in da bo pripravljen natančen poslovni načrt.
Tudi po mnenju dirigenta Rogerja Norringtona Barbican ni zadovoljivo prizorišče za orkestre, prav tako ne Kraljeva festivalna dvorana. "Lahko preživimo s tem, kar imamo, vendar ni idealno. Zanimivo je, da ima Pariz, ki več let sploh ni imel nobene namenske dvorane, zdaj kar dve novi," je dejal dirigent.
David Butcher, umetniški vodja ansambla Britten Sinfonia, ki prav tako nastopa v Barbicanu, pa je izrazil skrb nad sporočilom, ki ga takšna odločitev vsebuje. "Politične spremembe pogosto prinesejo različne prioritete. Vendar se zdi velika škoda, da se je vlada odločila, da ne bo vlagala v glasbeni center. Poleg tega to ni posebej pozitivno sporočilo o vrednosti, ki ga vlada daje glasbi in kulturi na splošno."
Primer nove koncertne dvorane je podrobno opredeljen v poročilu na 250 straneh, vendar ni bil splošno sprejet. Nekateri so poudarjali, da Velika Britanija že ima prvorazredne koncertne dvorane v Birminghamu, Gatesheadu in Edinburghu.
Tudi violončelist Julian Lloyd Webber ni bil na strani podpornikov. Po njegovem mnenju je bil denar v času, ko vlada močno varčuje s sredstvi za glasbeno vzgojo, porabljen za napačno stvar. Nova koncertna dvorana bi se mu zdela smiselna v primeru, ko bi imeli "ves denar na svetu", tako pa bi se lahko zgodilo, da v njej sploh ne bi bilo občinstva.