Svet 22.1.2017 5:00

Tenorist Jonas Kaufmann spet na odru

Pariz, 22. januarja - Nemški tenorist Jonas Kaufmann se je v tem tednu po petih mesecih odsotnosti vrnil na operne odre. V operi Bastille v Parizu je nastopil v Wagnerjevem Lohengrinu, potem ko je zaradi poškodovanih glasilk moral odpovedati vrsto sodelovanj v opernih produkcijah po Evropi in ZDA.

Trenutno eden najbolj zaželenih nemških operistov je po poročanju francoske tiskovne agencije AFP šele v tretjem dejanju Lohengrina pokazal vse kvalitete in odtenke svojega bogatega tenorskega glasu. Pred nastopom pa je priznal, da bi moral bolje skrbeti zanj, da bi se izognil takšnim težavam.

Pevcu je lani počila žilica v glasilkah, zaradi česar se je moral umakniti iz več velikih opernih produkcij. "Težko je bilo čakati tako dolgo, da lahko spet pojem, še posebej zato, ker mi nihče ni znal povedati, ali bodo za ozdravitev potrebni en, dva ali trije meseci," je 47-letni Kaufmann povedal za AFP.

Glas mu je odpovedal lani v Neaplju, kjer bi moral odpeti nekaj pesmi s svojega novega albuma Dolce Vita: "Bil sem na odru in v nekem trenutku ga ni bilo več. Vem, da je glas krhek, to pa mi je pokazalo, da bi moral reagirati hitreje, da bi moral bolj skrbeti zase."

V zadnjih letih je imel operni zvezdnik natrpan urnik nastopov in snemanj, mesečno je pel tudi v treh različnih operah. Vendar pa po njegovim mnenju to ni bil vzrok težavam: "V primerjavi z drugimi pevci, ki so na enaki stopnji kariere, je bil moj koledar prazen." Priznal je sicer, da odločitev, da ponovno začne peti v zahtevnem Lohengrinu, ni bila ravno najboljša: "Ampak Lohengrina obožujem, zlasti v različici režiserja Clausa Gutha in dirigenta Philippea Jordana."

Začasni umik z odrov je izkoristil za razmislek o projektih, ki bi se jim želel posvetiti. Pred dvema letoma je opravil turnejo s 13 recitali. "Še veliko stvari je, ki bi jih rad počel. Nimam še albuma v francoščini ali ruščini, poleg tega obstaja veliko samospevov, ki bi jih rad posnel, kot je moja plošča z italijanskimi in napolitanskimi pesmimi. Če izvajaš opero za opero, nimaš energije za kaj drugega," je povedal Kaufmann.