Slovenija 26.1.2017 11:57

V P74 razstava v sklopu Toffoluttijevega projekta Konec novega

Ljubljana, 26. januarja - V Centru in Galeriji P74 bodo drevi odprli razstavo v sklopu projekta Konec novega, katerega avtor in kustos je italijanski umetnik in pisec Paolo Toffolutti. V Ljubljani bodo na ogled dela petih tujih umetnikov - Stefana Giurija, Matiasa Guerre, Filippa Manzinija, Davideja Skerlja in Gorana Trbuljaka, nastala v različnih medijih.

Ljubljana, Galerija Kapsula. Vodja Centra in Galerije P74 Tadej Pogačar Foto: Anže Malovrh/STA Arhiv STA

Ljubljana, Galerija Kapsula.
Vodja Centra in Galerije P74 Tadej Pogačar
Foto: Anže Malovrh/STA
Arhiv STA

Kot je za STA povedal vodja Centra in Galerije P74 Tadej Pogačar, pri projektu Konec novega (La fine del nuovo) sodeluje več evropskih partnerskih organizacij. V osnovi gre za mednarodno razstavo sodobne umetnosti, ki že od 21. maja lani gostuje po različnih razstaviščih.

Vsak od sodelujočih partnerjev projekta je predlagal nabor petih umetnikov z mednarodne scene s petimi umetniškimi deli. Pri projektu skupno sodeluje okoli 80 umetnikov s približno 400 deli. Kustos je nato dela po svoji presoji razvrstil po razstaviščih. Projekt ima obliko snežne kepe, saj se na poti po razstaviščih spreminja in raste.

Pogačar je za sodelovanje pri projektu predlagal slovenske ustvarjalce - skupino SBD, Dejana Habichta, Jožeta Baršija in Vesno Bukovec ter hrvaškega umetnika Gorana Trbuljaka, katerega dela bodo od danes na ogled tudi v Centru in Galeriji P74.

Po besedah Pogačarja se bodo umetniki, izbrani za ljubljansko postavitev, predstavili z deli, nastalimi v različnih medijih. Med njimi bodo video dela, fotokolaži v prepletu z besedilom in dela na papirju.

Naslov projekta Konec novega je zastavljen široko in odpira številna vprašanja, hkrati pa poskuša tematizirati aktualna stanja.

Toffolutti je v spremnem zapisu k razstavi med drugim zapisal, da se že vsaj od 60. let minulega stoletja "veliko govori in piše o različnih smrtih in koncih: smrti umetnosti, filozofije, zgodovine. Tovrstni diskurz je treba povezati z začetki kritične refleksije obdobja imenovanega modernizem in poskusa preloma z njim ter prestopa v naslednjo dobo, ki je največkrat poimenovana postmodernizem".

Kustos se ob tem sprašuje, "kje smo danes, ko se je čas pravzaprav ustavil, saj živimo v nenehni sodobnosti, ter kako v današnjem času pristopiti do t.i. novega".

"Na današnje dogajanje nas je v tem smislu pripravilo veliko predhodnih znakov - konceptualna in procesualna umetnost v 70. letih, spletna umetnost (net art), nova javna umetnost in relacijska umetnost 90. let. Kar ostaja od dialektike, ni nič drugega kot šibka sled informacij, ki se zaradi napak ali presežkov, zaradi namernosti ali brezbrižnosti, interesov ali zatiranosti raztaplja," je še zapisal Toffolutti, ki meni, da "tako v formi kot vsebini sodobna umetnost vsebuje le malo elementov, ki jih sodobna družba ne bi mogla prenesti".

Postavitev v Centru in Galeriji P74 bo na ogled do 16. februarja. V sklopu projekta Konec novega se je sicer od odprtja prve razstave v Vili Manin v italijanskem Passarianu maja lani zvrstilo več postavitev. Do 21. maja letos sta do zdaj v načrtu razstavi v bližnjima Zagrebu in italijanskem mestu Buttrio.