Slovenija 11.3.2017 23:49

Na Gibanici slavila predstava Matije Ferlina

Ljubljana, 11. marca - V sklopu 8. plesnega bienala Gibanica so v Stari mestni elektrarni - Elektro Ljubljana podelili nagrade Ksenije Hribar ter nagradi Gibanice 2017. Žirija je za najboljšo razglasila predstavo po konceptu in v režiji Matije Ferlina, občinstvo pa predstavo Dagmar Dachauer.

Letošnjo strokovno žirijo so sestavljali Kris Nelson z Irske, Alja Predan in Mateja Rebolj. Za najboljšo predstavo letošnje Gibanice je izbrala Staginag a Play: steklena menažerija Matije Ferlina.

"Nagrada gre kompleksni in večplastni kreaciji, ustvarjeni z disciplino in brez strahu pred bizarnim. Delo demonstrira raznolik in razburljiv gibalni besednjak. Jasno avtorstvo prinaša idiosinkrazijsko nepozabne predstave vseh plesalcev. Sofisticirano oblikovana luč, scena in glasba uokvirjajo delo, ki gledališko in koreografsko raziskuje fantazijo, obenem pa je prizemljeno," je svojo izbiro utemeljila žirija.

Nagrado občinstva pa je prejela predstava Čudovita leta avtorice, koreografinje in izvajalke Dagmar Dachauer. Solistični prvenec avstrijske avtorice se ukvarja z glasbo obeh Johannov Straussov v sodobno-plesnem kontekstu in z obdobjem Dunajskega kongresa (1814-1815). Povezavo zgodovinskih elementov in njihove reminiscence je avtorica povezala s politično naravo in legitimnostjo lastnega telesa.

Letos je nagrado Ksenije Hribar za življenjsko delo na odprtju Gibanice prejela plesna kritičarka Neja Kos. Društvo za sodobni ples Slovenije sicer od leta 2012 podeljuje tudi nagrado Ksenije Hribar za izjemne dosežke na področju sodobnega plesa. Članice letošnje komisije za nagrado Mateja Bučar, Petra Tanko in Jasmina Založnik, so podelile več nagrad.

Snježana Premuš, kot piše v utemeljitvi nagrade, s poglobljenim in preciznim raziskovanjem različnih telesnih modalnosti in v radikalnem spoprijemanju z vprašanji, kaj določa koreografijo, nadvse dragocena in pomembna figura v slovenskem prostoru.

V utemeljitvi so izpostavljena njena dela iz minulih dveh let - kratki film Inteligentno telo (2014), Fizične manifestacije (2015) in Poiesis sebstva (2016).

Nagrado Ksenije Hribar je prejela tudi koreografinja in plesalka Tina Valentan. V zadnjih dveh letih je vidno doprinesla k številnim plesnim predstavam.

Tina Valentan "v poglobljenem somatskem raziskovanju telesa je uspela razviti koreografsko-plesne principe, skozi katere notranje vzgibe s spretnostjo prenaša in prevaja v kompleksne, asociativne, abstraktne gibalne materiale," piše v utemeljitvi.

Nagrado je prejela tudi producentka Sabina Potočki, ki je "v dolgoletnem delovanju z vztrajnostjo, doslednostjo in predanostjo poklic producentke razvila, osmislila, ga visoko profesionalizirala in v številnih segmentih dopolnila in podkrepila z večstransko, vselej izjemno angažirano držo".

Andreja Kopač, ki deluje na plesnem področju v številnih vlogah, pa je nagrado prejela, ker s projekti, pri katerih sodeluje, vztrajno odpira vrata mladim ustvarjalcem, jih vodi, izobražuje, usmerja ter tako sooblikuje na njihovi ustvarjalni poti, je menila komisija.

Umetniška fotografija na področju sodobnega plesa ne povezuje samo plesne scene med seboj, ampak ustvarja most med njo in njenim občinstvom, menijo na Gibanici. Tako so letos nagradi Ksenije Hribar presodili fotografoma Nadi Žgank in Sunčanu Stonetu.

Kot perspektivno koreografinjo so nagradili Kajo Lorenci, kot perspektivna plesalca pa Žigana Kranjčana in Gašperja Kunška. Posebno nagrado po izboru komisije je za knjigo No!training lab, variacije na počasnost prejela Katja Legin.