Retrospektiva filmov skupine OHO v Zagrebu
Zagreb, 10. aprila - V Francoskem paviljonu v Zagrebu bodo danes odprli retrospektivno razstavo filmov skupine OHO iz zbirke hrvaškega zbiratelja Marinka Sudca. Na njej bodo predstavljeni filmi Naška Križnarja, Iztoka Geisterja, Marjana Cigliča, Davida Neza in Marka Pogačnika, ki so bili posneti med letoma 1963 in 1971. Razstava bo na ogled do 22. aprila.
Avtor največjega dela filmov skupine OHO je Naško Križnar. Skupaj je bilo sicer posnetih okoli 50 filmov, na razstavi jih bodo prikazali 24. Najstarejši Križnarjev film je iz leta 1963, največ filmov pa je posnel potem, ko se je preselil v Ljubljano, kjer je imel več priložnosti za sodelovanje s člani skupine OHO in drugimi sodelavci. Njegov najmlajši film je Avtocesta iz leta 1971.
Filmi so bili posneti s preprosto tehnologijo, montaže je bilo zaradi omejenih tehničnih možnosti malo. Ker zvoka ni bilo mogoče posneti s kamero, je bila pri nekaterih filmih dodana glasba. Uporabljena je bila različna glasba, največ filmov pa spremlja tedaj popularna rock glasba, denimo zasedbe Rolling Stones.
Križnar je, poleg verjetno najbolj znane žive skulpture Triglav iz leta 1968, ki so jo izvedli Milenko Matanovič, David Nez in Drago Dellabernardina, ko so kot živo skulpturo utelesili enega od simbolov slovenske državnosti, posnel več happeningov in akcij članov skupine.
Med letoma 1969 in 1970 je dokumentiral številne projekte skupine OHO. Dokumentiral je projekte Marka Pogačnika v naravi, pa tudi nekatere akcije Milenka Matanovića in Davida Neza.
Skupina OHO velja za najpomembnejšo neoavantgardno konceptualistično umetniško skupino v slovenski likovni umetnosti. Njena dejavnost je sovpadala z aktualnimi pojavi v svetovni umetnosti.
Delovala je od sredine 60. let minulega stoletja, njeno ustanovno leto je bilo 1966, ko je bil decembra v glasilu Tribuna objavljen Manifest OHO avtorjev Iztoka Geistra in Marka Pogačnika.
V letih med 1966 in 1968 je OHO nastopal v obliki radikalnega, provokativnega gibanja, ki je obsegalo skupno delovanje mlade generacije literatov, filmskih ustvarjalcev, likovnih umetnikov ter teoretikov.
Kot so sporočili z Inštituta za raziskovanje avantgarde v Zagrebu, je razstava v Francoskem paviljonu uvod v veliko retrospektivo skupine OHO, ki jo v sodelovanju z omenjenim inštitutom in zbirko Marinka Sudca za leto 2018 pripravljajo v Centru sodobne umetnosti Ženeve ter Muzeju moderne in sodobne umetnosti v Ženevi.