Slovenija 8.4.2017 22:54

Grumova nagrada Simoni Hamer, Grün-Filipičevo priznanje pa Tomažu Toporišiču

Kranj, 8. aprila - Nagrado Slavka Gruma za najboljše novo slovensko dramsko besedilo je ob nocojšnjem zaključku 47. tedna slovenske drame (TSD) v Kranju prejela Simona Hamer za besedilo Razglednice ali strah je od znotraj votel, od zunaj pa ga nič ni. Šeligova nagrada je pripadla predstavi Republika Slovenija, Grün-Filipičevo priznanje pa Tomažu Toporišiču.

Najboljše novo dramsko besedilo so Razglednice ali strah je od znotraj votel, od zunaj pa ga nič ni. Avtorica Simona Hamer se ob tako široko zastavljeni temi, kot so strahovi človeške vrste v besedilu ne omejuje s pravili klasičnega dramskega pisanja, ugotavlja petčlanska strokovna žirija s predsednico Matejo Pezdirc Bartol in člani Rokom Andresom, Tatjano Ažman, Klavdijo Zupan in Gašperjem Troho.

"V naslovu nakazana tema strahu pred drugačnim, tujim, drugim je vseskozi aktualna, zagotovo pa je svež kompleksen in hkrati izrazito oseben doživljajski pogled nanjo," je v obrazložitvi zapisala žirija in dodala, da Razglednice odpirajo široke uprizoritvene možnosti ter zagotavljajo navdihujoče besedilno jedro, iz katerega bodo lahko črpali gledališki ustvarjalci najrazličnejših uprizoritvenih poetik.

Besedilo bo že prihodnji teden doživelo uprizoritev v Slovenskem narodnem gledališču Drama Ljubljana. Hamerjeva pa je bila Grumove nagrade zelo vesela. "To je najpomembnejše priznanje na področju dramatike v Sloveniji. Pomeni mi ogromno, veliko čast, velik kompliment in super spodbudo za naprej," je dejala in izpostavila tudi pomen TSD kot edine festivalske platforme za slovensko dramatiko.

"TSD je gotovo osrednji dogodek, ki postavlja v fokus slovensko dramatiko," je poudarila tudi Pezdirc Bartolova kot predsednica žirije, ki je poleg Grumovega nagrajenca izbrala še dobitnika nagrade za najboljšega mladega dramatika, in sicer je v konkurenci 14 besedil slavila Nika Švab z Ujetim trenutkom.

Kot ugotavlja žirija, je trpka komedija, napisana v maniri situacijske komike, spretno izpeljano dramsko besedilo, za katero bi lahko zapisali, da črpa navdih pri sodobnih slovenskih komediografih, a vseeno v njihovo družbo prinaša svežino, ki je lastna mladi generaciji piscev. Švabova pa pojasnila, da je to prvi celoviti tekst, ki ga je napisala, zato je bila spodbude v obliki nagrade zelo vesela.

Ista žirija je letos izbrala še dobitnika Grün-Filipičevega priznanja za dosežke v slovenski dramaturgiji, in sicer dramaturga, teatrologa in esejista Tomaža Toporišiča, ki se podpisuje pod dramaturgijo več kot 40 uprizoritev, med katerimi so nekatere doživele velik mednarodni odmev. Slovensko mladinsko gledališče je v času njegovega umetniškega vodenja vzgajalo tudi nove generacije gledalcev.

Na TSD je potekal tudi izbor za najboljšo uprizoritev festivala. Šeligovo nagrado je mednarodna žirija v sestavi Marina Milivojević-Madjarev, Nika Leskovšek in Ljudmil Dimitrov, dodelila predstavi Republika Slovenija v koprodukciji Slovenskega mladinskega gledališča Ljubljana in Zavoda Maska.

Predstava je nagrado prejela za domišljen koncept uprizoritve, ki preizprašuje odnos posameznika do političnega, za odpiranje javnega dialoga in za družbeni učinek njene sporočilnosti, ki gledalcu ne dopušča ravnodušne pozicije. "Predstava ohranja funkcijo gledališča kot javnega foruma, ki jo je gledališče imelo vse od antike do danes," je izpostavila žirija.

Najboljšo predstavo festivala je izbiralo tudi občinstvo, ki je najvišjo oceno dodelilo avtorskemu projektu Nika Škrleca Naj gre vse v pi ali kako sem si zapomnil 3141 decimalk v produkciji AGRFT in Zavoda k. g. - Tovarna predstav.

Gledalci so tudi 47. TSD izjemno dobro sprejeli, je ob zaključku festivala ocenila direktorica Prešernovega gledališča Kranj Mirjam Drnovšček in pojasnila, da so bile dvorane več ali manj polne, kar pomeni, da festival ima svoje občinstvo, na kar so v kranjskem gledališču izjemno ponosni.

Ob zaključku letošnjega festivala pa že tečejo priprave na 48. TSD, saj si selektorica Tea Rogelj že ogleduje nove predstave. "Želim si, da bi bilo v tem letu čim več uprizoritev slovenske dramatike, ne samo pri nas ampak tudi v tujini," je izpostavil Drnovščkova in dodala, da s festivalom, ki spodbuja pisanje slovenske dramatike in njeno uprizarjanje, delajo na promociji, za še večje rezultate pa bi za to potrebovali dodatna finančna sredstva.