Na simpoziju o restavriranju filmske dediščine o različnih vidikih restavriranja
Ljubljana, 11. aprila - V Slovenski kinoteki se bo z uradnim odprtjem ob 9.30 začel 1. mednarodni simpozij o restavriranju filmske dediščine. Na dvodnevnem simpoziju bodo udeleženci spregovorili o različnih vidikih restavriranja filmov ter predstavili nekatere prakse v tujini. Simpozij organizira Združenje filmskih snemalcev Slovenije.
Najprej se bosta zvrstili predavanji strokovnjaka za ohranjanje ter digitalizacijo filma in videa Davida Walsha iz britanskega Imperialnega vojnega muzeja ter Oliverja Hanleya s Filmske univerze Babelsberg Konrad Wolf v Potsdamu. Slednji bo v predavanju problematiziral kanonizacijo filmske restavracije in vpliv, ki ga ima na študij zgodovine filma. Kot so zapisali organizatorji, je bilo namreč tudi zaradi potrebe po ponovni rabi in trženju filmske dediščine kot donosnega posla majhno število odmevnih in prepoznavnih naslovov restavriranih na škodo drugih, razmeroma neznanih filmov.
Nato bodo Jonaš Svatoš, Matej Strnad, Tereza Frodlova in Jeanne Pommeau iz Narodnega filmskega arhiva v Pragi predstavili projekt digitalne restavracije češke filmske dediščine. Sledilo bo še predavanje predsednika zveze IMAGO Paula Reneja Roestada, ki bo o restavriranju in arhiviranju spregovoril z vidika direktorja fotografije.
V sredo bo najprej Reto Kromer iz Švice spregovoril o tem, kaj potrebujemo, preden se proces restavriranja sploh lahko začne, oziroma kako si že pred začetkom restavriranja zagotoviti najboljšo možno obliko zapisa. Direktor laboratorija za filmsko restavriranje L'Immagine Ritrovata v Bologni Davide Pozzi bo o restavriranju filmov spregovoril z vidika tehničnega poteka dela in etičnih principov, Benjamin Lerena s francoskega Nacionalnega avdiovizualnega inštituta pa se bo posvetil restavriranju zvoka.
Kot zadnja bo nastopila Annike Kross iz Filmskega muzeja EYE v Amsterdamu, ki se je specializirala za restavriranje nitratnih filmov in digitalno restavriranje.
Kot je pred začetkom simpozija za STA povedal tajnik Združenja filmskih snemalcev Slovenije Simon Tanšek, v Sloveniji področje restavriranja filmov ni urejeno. Slovenski filmski arhiv je sicer lani dobil nove depoje za hrambo arhivskega gradiva na Roški in gradivo je danes ustrezno hranjeno. Vendar pa materiali ne glede na to postopoma propadajo. Zato si želijo, da bi filme digitalizirali in pozneje restavrirali, da bi jih bilo mogoče prikazovati v kinodvoranah.
Opozoril je tudi, da v Sloveniji nimamo dolgoročnega načrta, kaj naj bi se restavriralo, niti letnega, kaj šele večletnega, predvsem pa bi bilo treba temu področju nameniti več sredstev.
Simpozij so sicer že v ponedeljek zvečer uvedle projekcije ter predstavitev restavrirane različice filma Dolina miru Franceta Štiglica, ki je izšla na BluRayu.