Svet 14.4.2017 6:00

Tracey Emin je Nacionalni galeriji portretov pomagala kupiti svojo posmrtno masko

London, 14. aprila - Britanska umetnica Tracey Emin je londonski Nacionalni galeriji portretov pomagala kupiti eno njenih bolj nenavadnih del - svojo posmrtno masko. To je umetnica ustvarila leta 2002 kot poskusni primerek oziroma muzejski eksponat, s katerim se je želela spremeniti v predmet, ki bi ga preučevale prihodnje generacije, poroča britanski BBC.

Galerija je posmrtno masko na koncu pridobila za 67.500 britanskih funtov. Od tega sta umetnica in Galerija White Cube prispevala 37.500 funtov, 30.000 pa je pridobila iz svojega fonda za nakup umetnin.

Posmrtne maske so v zgodovini izdelali ob smrti priznanih ali premožnejših osebnosti, da bi za vselej ohranili njihovo zadnjo podobo. Kljub temu, da je Tracey Emin še živa, pa so v Nacionalni galeriji portretov z novo pridobitvijo izjemno zadovoljni, saj je, kot so zapisali, maska sedaj "na pravem mestu".

Kustos Rab MacGibbon je dodal, da umetniki v svojem delu pogosto raziskujejo smrtnost in ustvarjajo avtoportrete. Posmrtna maska Tracey Emin po njegovih besedah briše meje med življenjem in smrtjo ter med umetnostjo in identiteto.

V muzeju pripravljajo tudi razstavo posmrtnih mask z naslovom Življenje, smrt in spomin, na kateri bo ob novi pridobitvi galerije med drugim razstavljena posmrtna maska slikarja Johna Constabla.

Tracey Emin velja za eno bolj prepoznavnih britanskih sodobnih umetnic. V 90. letih je v ospredje ustvarjanja postavila svoje življenje. V svojem izrazu je umetnica odkrita, velikokrat tudi izjemno osebna, hkrati pa je njeno ustvarjanje prežeto z igrivostjo in ironijo. Dela Eminove so kljub svoji kontroverznosti lahko romantična in smešna, lahko pa tudi obupana, jezna in polna hrepenenja. Širša javnost jo najbolj pozna po delu Moja postelja.