Slovenija 11.5.2017 10:27

V LGL predstava o vojnih grozotah skozi otroške oči

Ljubljana, 11. maja - V Tunelu Lutkovnega gledališča Ljubljana (LGL) bo drevi premera predstave Nekje drugje avtorjev Zale Dobovšek, Nine Šorak, Tina Grabnarja in Asje Kahrimanović Babnik v režiji Grabnarja. Predstava s posebnimi tehnološkimi pristopi ponuja pogled na vojno skozi otroške oči ter odpira možnosti za pogovor o vojni, beguncih in razbijanju predsodkov.

Ljubljana, Krekov trg. Lutkovno in Šentjakobsko gledališče Ljubljana. Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, Krekov trg.
Lutkovno in Šentjakobsko gledališče Ljubljana.
Foto: Tamino Petelinšek/STA

V ospredju predstave je deklica Mina, ki se znajde v osrčju vojne. Skozi njene oči gledalci spremljajo spreminjajoče se mesto, polno grozot, nasilja, strahu, a tudi upanja. Mesto preletavajo grozeča letala, ulice so izpraznjene, hrane v trgovinah ni več, šola je zaprta, vsake toliko se zaslišijo streli. Dekličino okolje postane nevzdržno, zato si želi oditi v deželo, kjer bi ji bilo lepše - nekam drugam, daleč stran od vojnih grozot. Predstava tako ponuja pretresljivo zgodbo o nesmiselnosti vojn in o svetu vojnih grozot, kot ga vidijo otroške oči, so zapisali v LGL.

Predstava vključuje vrsto sodobnih tehnoloških pristopov k lutkovnemu gledališču. Klasična lutkovna animacija se prepleta s prostorskimi video projekcijami in virtualnim risanjem. Igralka-animatorka (Asja Kahrimanović Babnik) na vrtečo se mizo riše okolje, po katerem pohajkuje deklica. S kredo riše hribovito pokrajino, visoke nebotičnike in srhljive vojake. Gre za preprosto črtno risbo, ki v predstavi čudežno oživi.

Narisane figure se začnejo premikati po vrteči se površini table in se odzivajo na okolje, v katerem se znajdejo. To je mogoče zato, ker narisano kredno risbo dopolnjuje projicirana slika. Ta slika se giblje po principu stop-motion animacije. Kombinacija premikajoče in ne-premikajoče se risbe ustvari iluzijo, da je kreda oživela. S pomočjo dinamičnega video mappinga in posebej za to ustvarjenih senzorjev, ki v živo sledijo vsem premikom mize, se zabriše meja med realno in projicirano sliko.

V lutkovnem gledališču je to nova tehnika, ki prestopa in briše meje med posameznimi žanri. Takšno vizualno-animirano doživetje je zanimivo za gledališke ustvarjalce, animatorje in filmarje pa tudi gledalce, ki jih video projekcije ujamejo v osrčje zgodbe vojnih grozot. Za posebno avtentičnost bo poskrbelo tudi prizorišče, saj bo predstava odigrana v tunelu pod Ljubljanskim gradom, so zapisali v LGL.

Predstava je del projekta BiTeater, ki se odpira predvsem eksperimentalnemu ustvarjanju ter interdisciplinarnemu združevanju različnih polj umetnosti z namenom iskanja novih uprizoritvenih možnosti na področju lutkovnega gledališča.

Dramaturginja predstave je Zala Dobovšek, avtor likovne podobe Matija Medved, ki je z Leo Vučko poskrbel tudi za stop-motion animacijo.