Svet 22.5.2017 6:00

Slovenija v Cannesu vabi filmske ustvarjalce

Cannes, 22. maja - Slovenski filmski center bo v sodelovanju s Slovensko turistično organizacijo (STO) in ministrstvom za kulturo danes na največji evropski filmski tržnici v Cannesu svetovni filmski javnosti predstavil ukrep denarnih povračil za mednarodne filmske ustvarjalce in vlagatelje. Prav tako bodo tam predstavili publikacijo Filming in Slovenia.

Ljubljana. Kamera, filmska produkcija, snemanje, film. Foto: Anže Malovrh/STA Arhiv STA

Ljubljana.
Kamera, filmska produkcija, snemanje, film.
Foto: Anže Malovrh/STA
Arhiv STA

Pred kratkim sprejeti ukrep pravice do denarnega povračila za filmske ustvarjalce je po oceni STO "pomemben korak na poti k še bolj učinkoviti predstavitvi Slovenije kot privlačne, vedno bolj zaželene destinacije za globalno filmsko industrijo". Tako Slovenija po prepričanju nacionalne turistične organizacije ne bo zgolj postala še bolj privlačna destinacija za ekipe filmskih ustvarjalcev, ampak tudi - kar je še pomembneje - za filmske zanesenjake širom sveta.

V zadnjih letih je namreč globalno močno v porastu število turistov, ki obiščejo določeno destinacijo zaradi tega, ker jih je navdušila bodisi na filmskem platnu bodisi na malem ekranu.

V skladu s sprejetim ukrepom je Slovenski filmski center marca na svojem spletnem mestu objavil javni poziv za spodbujanje vlaganj v avdiovizualno produkcijo. Okvirna vrednost razpoložljivih sredstev, namenjenih za denarna povračila, je milijon evrov, z možnostjo začetka črpanja v letu 2018.

Višina denarnega povračila znaša do 25 odstotkov skupno priznanih stroškov za izvedbo (post)produkcije posameznega projekta, porabljenih na ozemlju Slovenije. Poziv je odprt do porabe sredstev oziroma do 15. septembra, vlogo pa morajo prijavitelji oddati najmanj 45 dni pred začetkom snemanja v Sloveniji oziroma produkcije, če gre za animirani film.

Pravica do denarnega povračila je pomemben del celostnega razvoja filmske in avdiovizualne panoge. S pridom jo uporablja že kar precejšnje število držav, nenazadnje tudi sosednja Hrvaška, poudarjajo na STO.

"Dolgoročno prinaša pozitivne gospodarske, finančne in promocijske učinke, vpliva na razvoj storitvene dejavnosti in z njo povezanih poklicev, pripomore tudi k novim delovnim mestom v filmski ustvarjalnosti in nenazadnje krepi prepoznavnost Slovenije kot turistične destinacije," so zapisali.

Plod sodelovanja med STO in Slovenskim filmskim centrom predstavlja tudi druga izdaja publikacije Filming in Slovenia. Publikacija, namenjena mednarodnim filmskim producentom, podaja informacije o ključnih konkurenčnih prednostih na področju filmske produkcije in pri ukrepih denarnih povračil, predstavlja lokacije, ki so primerne za filmsko in avdiovizualno produkcijo v Sloveniji, ter vsebuje obsežno informacijsko zbirko slovenskih producentov.

Publikacija je izšla v angleškem jeziku v nakladi 2500 izvodov in bo prav tako premierno predstavljena v Cannesu.

Slovenija filmskim ustvarjalcem ni tuja. Eden odmevnejših tujih projektov je bilo snemanje filma Zgodbe iz Narnije: Princ Kaspijan, kjer so za kuliso uporabili dolino Soče - menda zaradi izjemne podobnosti z Novo Zelandijo, kjer je nastal prejšnji film. Tudi bollywoodski filmski ustvarjalci so že odkrili lepote Slovenije, so dodali v Slovenskem filmskem centru.

Poleg filmov je Slovenija priljubljena tudi za snemanje reklam. Ena od produkcijsko najbolj odmevnih je bila reklama za Audi, v zadnjem času pa je največ pozornosti že med samim snemanjem pritegnila reklama za italijanskega proizvajalca avtomobilov, saj je v njej nastopil Chuck Norris.