Slovenija 24.6.2017 11:00

Na 35. Festivalu Radovljica glasba od 13. do 20. stoletja

Radovljica, 24. junija - Na 35. Festivalu Radovljica se bo od 5. do 22. avgusta zvrstilo deset tematskih sporedov, ki bodo predstavili širok razpon glasbene dediščine od 13. do 20. stoletja. Kar polovica sporedov je nastala prav za festival in bodo prvič predstavljeni v takšni obliki.

Kot je ta teden na novinarski konferenci pojasnil umetniški vodja festivala Domen Marinčič, več večerov prinaša glasbo, povezano z ozemljem današnje Slovenije. Tako bo na koncertu z največjo zasedbo na festivalu v zadnjih 11 letih prvič po 17. stoletju zazvenela poznorenesančna polifonija iz rokopisov, povezanih z ljubljansko stolnico in gornjegrajsko sostolnico.

Že tradicionalno imajo posebno mesto v festivalskem programu projekti, ki poudarjajo nekoč neločljivo povezavo med besedo in glasbo. Letos so to nove glasbene rekonstrukcije pesmi iz staroislandskega epa Edda, ki so ga zapisali v 13. stoletju, večer Monteverdijevih madrigalov in Schubertov cikel samospevov Lepa mlinarica.

Ob letošnjih obletnicah sta na sporedu koncerta, posvečena glasbi Claudia Monteverdija ob 450. obletnici njegovega rojstva in Georga Philippa Telemanna ob 250. obletnici njegove smrti. S čembalskimi partitami Johanna Sebastiana Bacha pa Festival Radovljica nadaljuje cikel Bachovih objavljenih zbirk.

Na letošnjem festivalu, na katerem znova pričakujejo okoli 2500 obiskovalcev, bodo nastopili umetniki iz 11 evropskih držav, Južne Afrike, ZDA in Kanade. Nastopili bodo v baročni dvorani radovljiške graščine, en koncert pa bo gostoval v cerkvi v Velesovem.

Festival organizira Društvo ljubiteljev stare glasbe Radovljica, finančno pa sta ga podprla ministrstvo za kulturo in Občina Radovljica. V okviru festivala prirejajo tudi delavnico za pevce, tokrat z nizozemskim basistom Harryjem van der Kampom, in tečaj za kljunasto flavto z Matejo Bajt.

Otvoritveni koncert festivala z naslovom Claudio Monteverdi - Lacrime d'amante bo posvečen Monteverdijevim madrigalom. Nastopil bo šestčlanski italijanski vokalni ansambel La Compagnia del Madrigale. Večer za tem pa bosta David Plantier in Annabelle Luis z violino in violončelom bosta izvajala sonate Giuseppeja Tartinija.

Tretji koncert bo cikel samospevov Lepa mlinarica Franza Schuberta v izvedbi tenorista Aca Aleksandra Bišćevića ob spremljavi nemškega pianista in specialista za zgodovinske klavirje Wolfganga Brunnerja. Devetega avgusta bo nato mladi duo Moirai predstavil lastne glasbene rekonstrukcije spevov iz staroislandskega epa Edda.

Peti koncert festivala bo posvečen komorni glasbi Georga Philippa Telemanna, ki jo bo v kvartetu z glasbeniki iz Slovenije in Italije predstavil znani južnoafriški flavtist Stefan Temmingh. Trinajstega avgusta pa bo vokalni ansambel Ingenium Ensemble z ansamblom pozavn in orglavecem Tomažem Sevškom izvajal poznorenesančno polifonijo.

Vodilni ansambel srednjeveških in renesančnih pihal in trobil Les haulz et les bas bo rekonstruiral glasbo iz beležnice beneškega trobentača Zorzija. Hrvaški čembalist Pavao Mašić pa bo na dveh zaporednih večerih izvedel vseh šest partit iz prvega dela zbirke Clavier-Übung Johanna Sebastiana Bacha.

Predzadnji koncert festivala bo nastop kvinteta Noumenon, ki ga je ustanovila v Ženevi delujoča slovenska flavtistka Jerica Pavli, posvečen francoski glasbi 20. stoletja za kvintet flavte, harfe in godal. Na sklepnem večeru pa bo Ensemble Danguy, ki ga vodi kanadska virtuozinja na strunski lajni Tobie Miller, predstavil virtuozno glasbo za lajno iz Francije 18. stoletja.