Svet 25.7.2017 5:00

V Bayreuthu danes začetek tradicionalnega poletnega festivala

Bayreuth, 25. julija - V Bayreuthu se bo s premiero Wagnerjeve opere Mojstri pevci nürnberški danes začel poletni festival, posvečen glasbenemu gledališču Richarda Wagnerja. Ob novi produkciji omenjene opere se bodo na festivalu izmenjevale ponovitve iz preteklih let, med njimi tetralogija Nibelunški prstan v režiji Franka Castorfa, ki je letos na programu zadnjič.

Režijo Mojstrov pevcev nürnberških je prevzel Barrie Kosky, sicer intendant Komične opere v Berlinu. V intervjuju za nemško tiskovno agencijo dpa je med drugim povedal, da je primerjava Mojstrov pevcev z drugimi Wagnerjevimi operami, pri katerih so liki prav tako zapleteni, zelo ambivalentna. Med drugim tudi zaradi tem, kot so: Kaj je umetnost in kaj je nemška umetnost? Kaj je dobra glasba in kaj slaba? Kaj je nemško in kaj ne? Kdo odloča o tem? Kdo je član skupnosti?

Po njegovih besedah so bile te teme eksplozivne v 19. in 20. stoletju in so tudi v 21. stoletju. "Še bolj pa je vse skupaj zapleteno, ker je Wagner Mojstre pevce napisal kot komedijo," je povedal in dodal, da so liki, še posebej lik Hansa Sachsa večplastni in zelo ambivalentni.

Ob novi produkciji Mojstrov pevcev nürnberških se bodo v Bayreuthu do 28. avgusta izmenjevale ponovitve iz preteklih let. Videti bo mogoče Tristana in Izoldo v režiji Wagnerjeve pravnukinje in umetniške vodje festivala Katharine Wagner in opero Parsifal, ki jo je lani na oder postavil nemški režiser Uwe Eric Laufenberg.

Na programu je tudi tetralogija Nibelunški prstan z operami Rensko zlato, Valkira, Siegfried in Somrak bogov, s katero so leta 2013 obeležili skladateljevo 200-letnico rojstva v novi uprizoritvi režiserja Castorfa. Slednja je na programu zadnje leto.

Enomesečni festival v mestu na severu Bavarske, na katerem se vsako leto zvrsti 30 predstav, je eden najpomembnejših kulturnih in družabnih dogodkov v Nemčiji. Na njem uprizarjajo deset zadnjih Wagnerjevih oper oziroma glasbenih dram. Cene vstopnic za Festivalno hišo, ki sprejme nekaj manj kot 2000 gledalcev in jo trenutno prenavljajo, se gibljejo od 30 do 320 evrov, čakalna vrsta zanje pa je dolga tudi po več let.

Festival nadaljuje tradicijo nemškega opernega velikana, ki si je zamislil, da bi v lastnem gledališču uprizarjal izključno svoja dela. Festivalno hišo v Bayreuthu je zgradil s podporo kralja Ludvika II. Bavarskega. Wagnerjeva dela tako v njej z nekaj vmesnimi prekinitvami uprizarjajo od leta 1876, ko je bil v celoti izveden Nibelunški prstan.