Slovenija 8.8.2017 8:44

V Galeriji Škuc razstava tech x space

Ljubljana, 8. avgusta - V Galeriji Škuc bodo danes ob 20. uri odprli skupinsko razstavo tech x space. Razstava se osredotoča na vlogo digitalnih tehnologij in planetarne komputacije za organizacijo globalnega prostora, ki ga strukturirajo na načine, v obsegu in s hitrostjo, ki uhajajo človeškim perceptivnim in kognitivnim kapacitetam, so zapisali v galeriji.

Ljubljana.
Galerija Škuc.
Foto: Tamino Petelinšek/STA

Nove tehnologije so ključne za pospeševanje kapitalističnih operacij, skladno z njimi pa tudi niso več nujno orientirane na človeške akterje ali instrumentalne zanje, je zapisala kuratorica Tjaša Pogačar.

Razstava po njenih besedah fragmentarno registrira posledice in potenciale premika gonilne sile družbene organizacije na stran avtomatiziranih in vse bolj avtonomiziranih procesov: "Ob tem odpira tudi vprašanje, kako sodobna umetnost, ki je kot polje sicer še v veliki meri zavezana svoji humanistični osnovi in (človeškemu) gledalcu, lahko registrira vzpon nečloveških akterjev, mrež in sistemov, ki v organizaciji sodobnih kompleksnih kapitalističnih družb čedalje bolj prevzemajo vodilno vlogo."

Delo UCOG-144 Marka Peljhana denimo zazna selitev družbene moči iz fizičnega v signalni teritorij telekomunikacij, ki ga obvladujejo vojaški in komercialni interesi, a posamezniku ni neposredno viden ali dostopen. Constant Update, delo Fatime Al Qadiri in Daltona Caldwella, pa z uporabo opozorilnih zvokov in besed raziskuje digitalno stimulirano in dez/organizirano pozornost ter anksioznost.

Hottest to Coldest (Aleksandra Domanović) je rezultat algoritmičnega procesiranja urbanega prostora. Algoritem tega dela, ki je v pogonu že od leta 2008, s spleta zajema podatke o temperaturah glavnih mest in imena le-teh prerazporeja naslovu ustrezno, brezbrižno do političnih, kulturnih ali drugih človeških interesov.

Sun_Stop Vadima Fiškina medtem oznanja prostor nenehne osvetljenosti - aktivnosti, vidnosti, nadzora -, v katerem gibanje sonca v obratu futuristične zmage nad soncem zamenja pulziranje svetlobe po optičnih kablih. Eye/Machine III Haruna Farockija pa beleži obrise novega, po besedah kuratorice, "od človeka hiperalieniranega sveta avtomatizacije, procesov inteligentnih strojev in sistemov, od katerih je danes čedalje bolj odvisno delovanje na vseh ključnih družbenih področjih".

Do 8. septembra bodo poleg že omenjenih v Škucu na ogled še dela, ki jih podpisujejo Pakui Hardware ter Christopher Kulendran Thomas v sodelovanju z Anniko Kuhlmann.