Slovenija 16.9.2017 22:29

Največ nagrad jubilejnega 20. FSF za Burgerjev film Ivan

Portorož, 16. septembra - Na jubilejni 20. izdaji Festivala slovenskega filma (FSF) je največ vesen prejel film Janeza Burgerja z naslovom Ivan. Med drugim za najboljši igrani celovečerec in scenarij, najbolj pa je prepričal tudi kritike. Za najboljši film festivala je obveljal dokumentarec Družina Roka Bička, vesno za režijo pa je pobrala Hanna Slak za Rudarja.

Portorož, Avditorij Portorož.
Festival slovenskega filma.
Foto: Daniel Novakovič/STA

Glede na pobrano število nagrad je veliki zmagovalec letošnjega FSF Burgerjev Ivan, a kot je za STA povedal predstavnik žirije za celovečerne filme Peter Stanković so poleg Ivana želeli izpostaviti tudi filma Družina, ki v ostalih kategorijah ni konkuriral, ker je dokumentarno delo, ter Rudar, ki zahtevno temo poda na filmsko suveren način.

Film Ivan je prejel nagrado za najboljši igrani celovečerec, kar je žirija utemeljila z naslednjimi besedami: "Burger je z Ivanom ustvaril vrtoglavi ples podob in zvokov, ki gledalca zgrabi že v prvem prizoru in ga ne spusti vse do konca. Tak film tvori pretresljiv komentar stanja duha v sodobni Sloveniji in ne le to. Njegovo skoraj hipnotično osciliranje med čustvi hrepenenja in obupa je namreč nekaj, kar lahko tako ali drugače prepoznamo vsi."

Ivan je pobral tudi vesne za masko in scenarij - Burger je nagrado delil z Srdjanom Koljevićem, Melino Koljević in Alešem Čarom, vesni za glasbo in najboljšo fotografijo pa si je delil z Družinico Jana Cvitkoviča. Burgerjev avtorski izdelek je izven tekmovalnega programa pobral še nagrado Art kino mreže Slovenije ter nagrado društva filmskih kritikov, prejme pa tudi sponzorsko nagrado podjetja Teleking.

Nocoj pa je za najboljšo glavno žensko vlogo slavila tudi glavna igralka filma Ivan Maruša Majer, ki se je po besedah žirije vlogi Mare poklonila v celoti, vanjo je vložila "svoj duh, telo, ranljivost in vzdržljivost".

Bičkova Družina je po utemeljitvi žirije za celovečerne filme "s svojim neizprosnim prikazom življenja na socialnem in kulturnem robu prepričljivo pokazala, da se družbeni problemi na koncu lomijo na konkretnih posameznikih. Film je posebej prepričljiv, ker Biček posnetega materiala ni zvezal v lahko pripoved, ki bi gledalcem ponujala lahko interpretacijo dogajanja".

Vesno za režijo je prejela Hanna Slak za celovečerec Rudar. "Pretresljivo zgodbo o rudarju, ki se kot neke vrste novodobna Antigona bori za dostojen pokop žrtev povojnih pobojev, je podala z izjemno mero pripovednega občutka. Njen film odlikujejo odličen ritem, spretna dramaturška konstrukcija, učinkovita raba glasbenih vložkov in tudi delo z igralci, ki jim je brez velikih besed uspelo pokazati, da so mali posamezniki veliki ljudje," je presodila žirija.

V Rudarju je glavno vlogo odigral Leon Lučev in zanjo pobral tudi vesno za najboljšo glavno moško vlogo, saj je "s svojo večplastno interpretacijo oblikoval izjemno prepričljiv lik rudarja Alije". Rudar je pobral še vesno za montažo.

Cvitkovičeva Družinica je poleg za fotografijo in glasbo prejela še vesne za kostumografijo in zvok, vesno za najbolj izvirni avtorski prispevek pa je pobral film Mihe Knifica Vztrajanje. Ta je prejel še vesni za stransko žensko in moško vlogo (Ivanka Mežan in Brane Grubar). Letos ustanovljeno nagrado za najboljši film sklopa Podmladek je osvojil film Vonj po razkroju v režiji Anžeta Testena.

Obe letošnji žiriji sta se odločili podeliti nagradi za posebne dosežke. Žirija za celovečerce je nagrado dodelila dokumentarcu Vsaka dobra zgodba je ljubezenska zgodba v režiji Matjaža Ivanišina in Rajka Grlića, žirija za dokumentarne in študijske filme ter filme v manjšinski slovenski koprodukciji pa je nagradila LP film Buldožer - Pljuni istini u oči v režiji Varje Močnik.

Drugo omenjena žirija je med drugim za najboljši dokumentarec razglasila Ivanišinov film Playing man, "duhovit dokumentarec, ki nas pelje preko fizične do mentalne igre, dokler tudi igra sama ne izgine in ostane samo pesem". Za najboljši kratki film je bila nagrajena znanstvenofantastična Apoptoza Tomaža Gorkiča, postavljena v futuristično mesto leta 2074, za najboljšo manjšinsko koprodukcijo pa Moški ne jočejo Alena Drljevića.

Za izjemen vizualni presežek letošnjega festivala je po presoji žirije obveljal animirani film Celica v režiji Dušana Kastelica, vesno za najboljši študentski film pa je odnesla Anja Ganja v režiji Petra Bizjaka.

Vesno po izboru občinstva je prejel film Košarkar naj bo v režiji Borisa Petkoviča, ki mu je pripadla tudi sponzorska nagrada Iridium.