Svet 20.9.2017 6:00

V Zagrebu od oktobra dela velikanov umetnosti 20. stoletja iz fundacije Maeght

Zagreb, 20. septembra - V zagrebškem Umetniškem paviljonu bo med 5. oktobrom in 14. januarjem na ogled razstava Strast ustvarjanja: Vrhunske umetnine iz Fundacije Marguerite in Aimeja Maeghta. Razstava obsega dela 25 velikih umetnikov 20. stoletja, med drugim Georgesa Braquea, Marca Chagalla, Joana Miroja, Alexandera Calderja, Ellswortha Kellyja in Paula Jenkinsa.

Cilj projekta je občinstvu predstaviti najboljše umetnine iz fundacije Maeght, ene od globalno pomembnih zasebnih zbirk umetnin moderne in sodobne umetnosti s sedežem v francoskem mestecu Saint-Paul-de-Vence. Fundacija danes hrani okoli 1000 umetnin, letno pa v njenih prostorih zabeležijo okoli 200.000 obiskovalcev z vsega sveta.

"Zbirka ima globalen pomen, saj obsega izjemno veliko število umetnin najpomembnejših umetnikov 20. stoletja. Zato smo zelo ponosni na izvrstno sodelovanje z zbirko Maeght in navdušeni, ker bomo imeli na Hrvaškem priložnost predstaviti izbor umetnikov in njihovih umetnin iz tega fundusa. Prav tako upamo, da bomo v obdobju treh mesecev in pol, kolikor traja razstava, v Umetniškem paviljonu v Zagrebu spet videli tudi ljubitelje umetnosti iz Slovenije," je na novinarski konferenci v Ljubljani povedala direktorica Umetniškega paviljona Jasminka Poklečki Stošić.

V Zagrebu bo skupno na ogled 64 del. Gre za slike, skulpture, litografije in grafike, risbe ter bibliografska dela 25 avtorjev, predstavnikov kubizma, ekspresionizma, abstraktne umetnosti in fantastične umetnosti.

Med drugim postavitev vključuje 21 umetnin Braquea, ki ga imenujejo za očeta kubizma, umetnine Chagalla, slikarja, ki na poseben, samo njegov način prek lastnih prepoznavnih sanjskih svetov evocira lastne korenine, ter Calderjeve mobilne skulpture iz obarvanega jekla in številne druge stvaritve. Prav tako bodo v Zagrebu na ogled dela Kellyja, čigar slike s trdnimi robovi in ploščatimi obarvanimi ploskvami, omejenimi s pozorno orisanimi podobami, sodijo v obdobje poznega abstraktnega ekspresionizma, piše v razstavnem gradivu.

Jasminka Poklečki Stošić je dejala, da želijo z razstavo javnosti približati tudi samo fundacijo Maeght oziroma njenega ustanovitelja, trgovca z umetninami in pariškega galerista Aimeja Maeghta: "Predstaviti želimo strast, ki jo je čisto običajen človek gojil do umetnosti. Prav ta strast je Maeghta popeljala v zbirateljstvo in še naprej, tako da danes velja za enega najpomembnejših zbirateljev umetnin na svetu. Po drugi strani pa smo želeli predstaviti strast samih umetnikov, ki so s svojimi deli in osebnostjo ključno zaznamovali umetnost 20. stoletja."

Dodala je, da je Maeght izjemen zbiratelj tudi zato, ker je bil pripravljen pomagati umetnikom. Njegova rdeča nit je bila "umetnik pred vsem, a nato profit". Jasminka Poklečki Stošić je poudarila, da tako z razstavo izpostavljajo tudi moment pomoči umetnikom, ki se danes izgublja. Malo je namreč ljudi, ki so pripravljeni spodbujati umetnike pri ustvarjanju, kar pa je sicer še posebej pomembno za mlade, še neuveljavljene ustvarjalce.

Nova postavitev, ki so jo v Umetniškem paviljonu v Zagrebu zasnovali v sodelovanju s Fundacijo Marguerite in Aimeja Maeghta oziroma njenim direktorjem Olivierjem Kaepplinom, sledi njihovim mednarodnim razstavam Joan Miro (2014), Auguste Rodin (2015) in Alberto Giacometti (2016). Jasminka Poklečki Stošić je povedala, da v paviljonu beležijo dober obisk slovenskih ljubiteljev umetnosti. Razstavo o Giacomettiju si je ogledalo več kot 5000 Slovencev, med njimi veliko šolarjev.