Svet 2.10.2017 6:00

Jasmina Cibic na prvi samostojni razstavi v Nemčiji

Düsseldorf, 2. oktobra - V Hiši Ester, muzeju, ki ga je v Krefeldu blizu Düsseldorfa zasnoval slavni Ludwig Mies van der Rohe, razstavlja slovenska vizualna umetnica Jasmina Cibic. Za prvo samostojno institucionalno postavitev v Nemčiji, naslovljeno Duh naših potreb, je zasnovala posebno instalacijo, ki prikazuje tri filme iz njene najnovejše trilogije NADA.

Italija, Benetke. Umetnica Jasmina Cibic je na 55. beneškem bienalu predstavljala Slovenijo s projektom Za naše gospodarstvo in kulturo. Foto: Tamino Petelinšek/STA Arhiv STA

Italija, Benetke.
Umetnica Jasmina Cibic je na 55. beneškem bienalu predstavljala Slovenijo s projektom Za naše gospodarstvo in kulturo.
Foto: Tamino Petelinšek/STA
Arhiv STA

Umetnica je, kot je sporočila, ustvarila dela, ki preučujejo razmerje med kulturno produkcijo in strukturami moči. V svojih performansih, instalacijah in filmih obravnava ideologije in njihovo uresničevanje v umetnosti in arhitekturi.

NADA raziskuje tri zvezdniške arhitekte evropskega modernizma in vlogo, ki jo je njihovo delo odigralo v nacionalnih predstavitvah. Prvi film oziroma prvo dejanje se nanaša na hrvaškega arhitekta Vjenceslava Richterja in jugoslovanski paviljon, ki ga je zasnoval leta 1958 za svetovno razstavo v Bruslju. Drugo dejanje se nahaja v Mestni hiši Arneta Jacobsena v danskem Aarhusu (1937-1942).

Tretje dejanje pa je umetnica posnela in situ posebej za razstavo v Hiši Ester. V njem obravnava arhitekturo Miesa van der Roheja v Krefeldu iz 20. let 20. stoletja v kontekstu političnih razprav o primerni zastopanosti Nemčije na svetovnih sejmih sredi 20. stoletja.

Jasmina Cibic se je rodila leta 1979 v Ljubljani, živi in dela v Londonu. Leta 2013 je Slovenijo zastopala na Beneškem bienalu. Predstavila se je na številnih samostojnih razstavah, med drugim v Calgaryju, Zagrebu, Beogradu, Aarhusu, Budimpešti in Ljubljani, ter na več skupinskih postavitvah, denimo v New Yorku, Londonu, Bonnu, Luksemburgu ter na Kitajskem.

Razstava v Krefeldu bo na ogled do 14. januarja prihodnje leto, spremlja jo publikacija. Kurirala jo je Katia Baudin.