Jasmina Cibic na prvi samostojni razstavi v Nemčiji
Düsseldorf, 2. oktobra - V Hiši Ester, muzeju, ki ga je v Krefeldu blizu Düsseldorfa zasnoval slavni Ludwig Mies van der Rohe, razstavlja slovenska vizualna umetnica Jasmina Cibic. Za prvo samostojno institucionalno postavitev v Nemčiji, naslovljeno Duh naših potreb, je zasnovala posebno instalacijo, ki prikazuje tri filme iz njene najnovejše trilogije NADA.
Umetnica je, kot je sporočila, ustvarila dela, ki preučujejo razmerje med kulturno produkcijo in strukturami moči. V svojih performansih, instalacijah in filmih obravnava ideologije in njihovo uresničevanje v umetnosti in arhitekturi.
NADA raziskuje tri zvezdniške arhitekte evropskega modernizma in vlogo, ki jo je njihovo delo odigralo v nacionalnih predstavitvah. Prvi film oziroma prvo dejanje se nanaša na hrvaškega arhitekta Vjenceslava Richterja in jugoslovanski paviljon, ki ga je zasnoval leta 1958 za svetovno razstavo v Bruslju. Drugo dejanje se nahaja v Mestni hiši Arneta Jacobsena v danskem Aarhusu (1937-1942).
Tretje dejanje pa je umetnica posnela in situ posebej za razstavo v Hiši Ester. V njem obravnava arhitekturo Miesa van der Roheja v Krefeldu iz 20. let 20. stoletja v kontekstu političnih razprav o primerni zastopanosti Nemčije na svetovnih sejmih sredi 20. stoletja.
Jasmina Cibic se je rodila leta 1979 v Ljubljani, živi in dela v Londonu. Leta 2013 je Slovenijo zastopala na Beneškem bienalu. Predstavila se je na številnih samostojnih razstavah, med drugim v Calgaryju, Zagrebu, Beogradu, Aarhusu, Budimpešti in Ljubljani, ter na več skupinskih postavitvah, denimo v New Yorku, Londonu, Bonnu, Luksemburgu ter na Kitajskem.
Razstava v Krefeldu bo na ogled do 14. januarja prihodnje leto, spremlja jo publikacija. Kurirala jo je Katia Baudin.